استاندار کرمانشاه ضمن مهم دانستن مرزها، خواستار ورود جدی بخش خصوصی در بازارچه‌های مرزی شد.
کد خبر: ۷۵۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹ 14 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، شورای سازماندهی مبادلات مرزی با حضور دین پرست معاون فرهنگی امور اقتصادی و توسعه وزارت کشور و مسئولین استان کرمانشاه شب گذشته برگزار و در این نشست روند اجرای سه تصویب نامه دولت در راستای ساماندهی و فعالیت کولبرها در سالهای ۹۶ و ۹۷ برسی شد.

 در ابتدای این جلسه، استاندار کرمانشاه با اشاره به بازدید دکتر دین پرست از مرزهای کرمانشاه گفت : مرز برای استان ما و همه استان های مرزی یک فرصت بزرگ است ولی در کرمانشاه با توجه به مشکلات و موانعی که وجود دارد نمیتواند از این ظرفیت استفاده صدرصدی کند، که بعضی از این مشکلات نیاز به توجه خاص مسئولان کشوری دارد، چراکه مرزها متعلق به همه کشور هستند.

 استاندار با تاکید بر این که سال ۹۷ صادرات از طریق مرزهای استان دو میلیارد و نهصد و چهار میلیون دلار بود گفت : اگر زیر ساخت ها آماده بود، صادرات نیز رشد بیشتری داشت و این زیرساخت ها مربوط به وزارت خانه ها همچون وزارت راه و شهر سازی ، گمرک و..‌. است که باید رسیدگی کنند.

 بازوند گفت: در شرایط تحریم ، قوانین گمرکات در مرز همان قوانین عادی کشور است، بعضی از این قوانین  و دستورالعمل ها نیازمند اصلاح هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مورد بحث در مرزها، کوله بران هستند افزود : کوله بری مزایا و معایبی دارد، از مزیت های کوله بری بخش صادرات و واردات و از معایبش مسائل امنیتی مرزها و نگرانی نیروهای امنیتی است.

 استاندار کرمانشاه در پایان گفت : بخش خصوصی در بازارچه های مرزی حضور کمرنگی دارد و انتظار ما این است بخش خصوصی به این معقوله ورود کند، انسداد مرزها نیز یکی در خواست های  جدی ماست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار