فرامرز شوهانی در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی از کنترل آب شرب روستا‌ها بصورت روزانه خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 11 June 2019

فرامرز شوهانی در گفتگو با خبرنگار تابناک ضمن اشاره به وضعیت کلی آب رسانی روستاهای سطح استان گفت : در کل استان حدود ۲۸۸۶ روستای ثبت شده داریم که ۲۶۰۰ روستای آن دارای سکنه می باشند و جهت تامین آب در سطح روستا، ۵۷۰ محل از جمله ایستگاه پمپاژ، چاه و چشمه داریم.

وی در ادامه چالش‌ها و دغدغه‌های این شرکت را به دو موضوع نگهداری از شبکه آب‌رسانی روستاهای دارای آب و موضوع روستاهای فاقد آب عنوان کرد و افزود: در روستاهای دارای شبکه آب‌رسانی، خدمات‌رسانی و تامین آب مستمر ، حساسیت خاص خودش را دارد، موضوع نگهداری شبکه و تعمیرات خطوط انتقال، توزیع کنترل و کنترل کیفیت آب از موضوعات پر هزینه و با حساسیت بالا هست، از طرفی چون خط قرمز وزارت نیرو و شرکت ما کیفیت آب شرب است، کنترل روزانه سلامت آب در شبکه‌های آب‌رسانی در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

شوهانی در ادامه گفت : یکی دیگر از چالش‌های شرکت‌ آب و فاضلاب روستایی استان ، روستاهای فاقد آب هستند، از مجموع 2600 روستای دارای سکنه تعداد 365 روستا فاقد آب هستند که تامین آب آنها در قالب برنامه های توسعه آب‌رسانی در دستور کار جدی این شرکت قرار دارند.

وی در ادامه اولویت مجموعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در زمینه آب شرب را روستاهای بالای 20 خانوار اعلام کرد.

ایشان با اشاره به تخصیص اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی و ردیف بودجه عمومی برای موضوع آب‌رسانی به روستاها گفت : این امر در ۶ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، با این میزان اعتبار تعداد ۵۲۷ روستا با جمعیتی معادل ۱۰۶۷۰۰ نفر از آب سالم و بهداشتی بهره مند شده و از طرفی اجرای مجتمع های آبرسانی از تعداد ۲۶ مجتمع به ۴۰ مجتمع و پروژه های تک روستایی از تعداد ۱۴ روستا به ۶۹ روستا افزایش یافته.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در پایان گفت : مردم با صرفه‌جویی هرچه بیشتر در مصرف آب، ما را در ارائه خدمات مطلوب تر حمایت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار