محبت جمالی نیا در گفتگو با تابناک:
فرماندار کرمانشاه سرپل ذهاب، از اطفای حریق آتش سوزی‌های اخیر در این شهرستان بدون خسارات جانی و مالی خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 11 June 2019

محبت جمالی نیا در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : آتش سوزی بخش مرکز ۵ نقطه تیله کوه ، هوان ، ویشگان، میان قپی و ترشابه را درگیر کرد.

وی عامل این آتش سوزی را تندبادهای شدید شب گذشته و سرایت آتش از کشور عراق عنوان نمود و گفت : بحمد الله توانستیم با ۵ خودرو آتش نشانی ، تیم منابع طبیعی و تیم مدیریت بحران طی ۷ ساعت این آتش سوزی را کنترل کنیم و نگذاریم آتش به مزارع و کشاورزی آسیب برساند.

ایشان ضمن اشاره به شرایط سخت و شدت تندبادها گفت : با ایجاد خط تنسیق ، شخم زدن ، تیغه کشیدن گریدری و حضور مستمر خودروهای آتش نشانی، کنترل حریق صورت گرفت و تنها ۳۰ درصد از ۴۰ هکتار منابع طبیعی و ۱۰۰ درصد جارهای این منطقه نزدیک ۱۰۰۰ هکتار دچار آتش سوزی شدند.

جمالی نیا در ادامه با اشاره به آتش سوزی دیگری در منطقه حومه سرپل ذهاب ادامه داد : از ساعت ۱۲ شب گذشته این آتش سوزی ها در قره بلاغ، پامنار، دیواره ، قله بگری ، زعفران و بین مسکن مهر و قره بلاغ اتفاق افتاد و بیم آن می رفت کاراکتر حریم شهر را هم دچار مشکل کند که توانستیم طی ۵ ساعت با حضور تیم مدیریت بحران، مردم و آتش نشانی این حریق را کنترل کنیم اما ۱۷۰ هکتار جار را از دست دادیم.

وی در پایان علت این آتش سوزی را آتش زدن جار و پس چرا توسط مالکین جهت کشت زود پاییزه اعلام کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار