کد خبر: ۷۵۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 11 June 2019

با دگرگون شدن شرایط اقتصادی در جامعه از یک سو و گسترش استقلال طلبی های مطالبه گرانه زنان در جامعه ، چند سالیست شاهد پیدایش دفاتر و کانالهای کاریابی مجاز در سطح جامعه هستیم.

وقتی پیامها و آگهی های کاریابی را مرور میکنیم علاوه بر پیشنهادهای کاری تمام وقت با ساعت کار طولانی و درآمد بسیار کم ، با تاسف فراوان شاهد آگهی هایی هستیم که تمام قد تیغ به نابودیِ شأن، جایگاه ،هویت و روحیات زنانه زنها کشیده اند، کارهایی که باحداقل درآمد ، بیشترین بهره برداری را از نیازها و انگیزه های زنان متقاضی آن کارها می‌کنند.

کارهای متضاد با روحیات زنانه در محیط های کاملا مردانه! آگهی هایی که روز به روز تعداد آنها زیاد شده و با القای حس کاذب استقلال، جایگاه واقعی زنها در جامعه را سست و حتی تخریب می‌کنند، متاسفانه دولت ها با سیاستهای غلط اقتصادی ، نه تنها بستر ایجاد اشتغال برای اقشار نیازمند را فراهم نمی آورند بلکه با عدم نظارت قانونی و درست، مانع این سودجویی های مردانه نمیشوند.

تأسف دیگر این ماجرا آنجاست که در جامعه بوقهای حمایت از حقوق زنان همیشه گوش ها را پُر و کَر میکنند اما در واقعیت هر جا که امکان سوء استفاده از روحیات آسیب پذیر، لطیف و زنانه زنانی که نیازهای اقتصادی، آنها را به کف جامعه کشانده باشد ، دیگر کسی نگران حقوق زنها و حمایت از آنها نمیشود.

کاش زنها را آنگونه می پروراندیم و به خودشان میشناساندیم که شأنیت و ریحانگیشان را قربانی کسب درآمدهای کم سود و پرزیان نکنند...

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار