دستگاه شبیه سازی زلزله توسط فارغ التحصیل مهندسی عمران دانشگاه صنعتی کرمانشاه ساخته شد.
کد خبر: ۷۵۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 05 June 2019

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی کرمانشاه ؛ دستگاهی با عنوان شبیه ساز زلزله توسط کامیاب نیری دانشجوی مقطع کارشناشی ارشد رشته مهندسی عمران گرایش زلزله در دانشگاه شهید بهشتی و فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی کرمانشاه، ساخته شد. 

نیری در خصوص ساخت دستگاه شبیه ساز زلزله گفت : با توجه به مفاهیم کلاسیک رشته مهندسی عمران در خصوص بار گذاری جانبی، دوره تناوب سازه ها و نیز اهمیت درک کانسپت های مهندسی زلزله در طراحی درست سازه ها، ایده اولیه این طرح و ساخت آن به ذهن بنده رسید. 

وی افزود: دانشجویان رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی تنها با گذراندن یک درس تحت عنوان " مهندسی زلزله " می بایست اصلی ترین سناریو طراحی سازه ها یعنی "طراحی در برابر بار های جانبی" را صرفا به صورت مفاهیم تئوری درک کنند و همزمان قادر به استفاده از آن در طراحی سازه ها هم باشند. 

ایشان در ادامه گفت : حال با کمک این دستگاه و چندین آزمایش که شامل مفاهیم بنیادی می باشد، می توان درک درستی از این مبانی اعم از دوره تناوب سازه ها در شرایط سازه ای و ساختگاهی مختلف، سختی سازه ها با توجه به سیستم های سازه ای و اتصالات، آزمایش های مرتبط با ساختگاه، میرایی در سازه و انواع میراگر ها، بررسی مود های ارتعاشی در سازه ها و ... به دانشجویان مهندسی عمران انتقال داد. 

مهندس نیری در پایان خاطرنشان کرد : با توجه به مفاهیم ذکر شده، اقدام به ساخت دستگاه و طراحی آزمایش های مختلف، با توجه به ایده اولیه و پردازش آن نمودم که با کمک آن بتوان دانشجویان مهندسی عمران در مقطع کارشناسی را به درک قابل قبولی از رفتار سازه در شرایط مختلف رساند. 

به گزارش خبرگزاری تابناک، دکتر اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه ضمن بازدید از انجام آزمایشات این دستگاه و عملکرد آن، عنوان کرد: از این دستگاه می توان در راستای آشنایی و درک دانشجویان مهندسی عمران با مفاهیم اصلی مهندسی زلزله استفاده کرد. 

ایشان همچنین یادآور شد: این دستگاه بعد از اضافه کردن بخش های دیگر به آن می تواند به مرحله ثبت اختراع  نیز برسد. 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار