وزنه بردار معلول کرمانشاهی که به دلیل عدم حضور در مسابقات مقدماتی، سهمیه شرکت در پارالمپیک ۲۰۲۰ را از دست داده در تلاش است در فرصت یکساله باقی مانده تا پارالمیپک با رکورد شکنی در دسته ۴۹ کیلوگرم و دریافت "وایت کارت" مجوز حضور در این مسابقات را بدست آورد.
کد خبر: ۷۵۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 01 June 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا:

علیرضا ایزدی با اشاره به در پیش بودن مسابقات جهانی وزنه برداری معلولین در کشور قزاقستان، اظهار کرد: فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین براساس سیاست کاهش هزینه‌ها که در پیش گرفته، تنها ورزشکارانی را به این مسابقات اعزام می‌کند که قطعا مدال آوری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه آخرین رکورد دسته ۴۹ کیلوگرم وزنه برداری معلولان جهان ۱۸۰ کیلوگرم است و من در تمریناتم تا ۱۶۵ کیلوگرم وزنه زده‌ام، لذا از اعزام به مسابقات بازماندم.

دارنده چهارمدال مسابقات آسیا و اقیانوسیه در سال ۲۰۱۷ تاکید کرد: از آنجایی که دوسال پیش در مسابقات جهانی مکزیک و امسال نیز در مسابقات جهانی فزاقستان حضور پیدا نکردم، لذا شرکت نکردن در این دو رقابت خودبخود به منزله عدم کسب سهمیه پارالمپیک برایم محسوب می‌شود، با این وجود براساس قوانین کمیته بین المللی پارالمپیک اگر بتوانم تا زمان مسابقات پارالمپیک رکورد جهان را جابجا کنم، با دریافت "وایت کارت" مجوز حضورم در این مسابقات صادر خواهد شد.

ایزدی بابیان اینکه برای رسیدن به رکورد جهانی ۱۵ کیلوگرم فاصله دارد، گفت: در حال حاضر در پنج روز از هفته روزی چند ساعت تمرین می‌کنم تا بتوانم رکورد ۱۸۰ کیلوگرم دنیا را بشکنم و با اخذ وایت کارت مجوز حضور در مسابقات پارالمپیک را بدست آورم.

وی یادآورشد: آخرین باری که ایران در دسته ۴۹ کیلوگرم به مسابقات پارالمپیک وزنه بردار اعزام کرده به ۱۲ سال پیش بر می‌گردد که نماینده ایران در آن مسابقات وزنه ۱۶۵ کیلوگرم را زد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار