مسعود شریفی در گفتگو با تابناک:
به گزارش خبرنگار تابناک، مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک، ضمن تبریک افتتاحیه دفتر تابناک، از شناسنامه دار شدن پروژه‌های بزرگراهی و آزادراه خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 28 May 2019

مسعود شریفی گفت : ۷ پروژه بزرگراهی در حال اجرا شناسنامه دار بوده و اعتبارات سالیانه آنها توسط مجلس شورای اسلامی تخصیص می یابد، پروژه های بزرگراهی کنگاور-نهاوند ، کنگاور-تویسرکان ، بیستون-سنقر ، سه راهی هرسین-هرسین ، کرمانشاه-کامیاران ، اسلام آباد-پل دختر و بزرگراه کربلا شناسنامه دار شده و در حال اجرایی شدن هستند‌ و پروژه ۲ بانده کردن محور پر تردد قزانچی-پاوه نیز هشتمین پروژه بزرگراهی شناسنامه دار است که مطالعات آن درحال انجام است که علاوه بر پروژه های بزرگراهی ، پروژه آزاد راه بیستون-کرمانشاه-حمیل نیز شناسنامه دار بوده و در حال اجراست.

 وی افزود : پیگیری های سالیانه از محل اعتبارات مسکن و شهرسازی انجام می شود، انتخاب مسیر اجرای پروژه به دلیل سهام ۷۰ درصدی سرمایه گزار توسط سرمایه گذار انجام شده است .

 ایشان در ادامه خاطرنشان کرد : پروژه محور گیلان غرب-زله زرد و شناسنامه دار شدن پروژه جاده بیستون-کنگاور، جاده بیستون-کنگاور هم اکنون توسط دو پیمانکار در حال کار است و ۵ کیلومتر دیگر آن در سال جاری برای عقد قرارداد سوم به مناقصه گذاشته می شود و در سال جاری حدود ۱۵ میلیارد تومان بودجه از محل اعتبارات اسناد و خزانه نیز به این پروژه اختصاص یافته است.

 شریفی افزود : اجرای پروژه توانمندسازی همچون ساماندهی برق ، فاضلاب و ایجاد پارک و پروژه مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد یکی از اولویت های مهم دولت است و تخصیص وام های ۴۰ میلیون تومانی ۹ درصد با بازپرداخت ۱۲ تا ۳۰ ماهه برحسب بزرگی پروژه و وام ۱۸درصدی ۲۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۱۰ ساله برای بافت های فرسوده و ناکارآمد از برنامه های دولت است و اداره راه و شهرسازی در تلاش جهت تسهیل پرداخت این امور است.

 شریفی خاطر نشان کرد : مردم قبل از هرگونه اقدامی نسبت به قرارگیری ملک خود در بافت فرسوده از طریق شهرداری اطمینان حاصل نمایند .

 وی در ادامه گفت : ضمن اتصال محور کامیاران-قزانچی ۴۵ کیلومتر به کریدور شماره ۱۰ بزرگراهی شمال غرب به جنوب غرب کشور ، تعریض ۲۰ کیلومتر آن باقی مانده است و به محض بهبود وضع اعتباری پیگیری های لازم انجام می شود .

 شریفی در ادامه افزود : تعریض جاده پلیس راه هرسین در زمان شروع، پیگیری های مدیریت جدید حدود ۲۰ میلیارد تومان بدهی داشته است که پس از آن ۱۰ میلیارد تومان بودجه به آن تخصیص یافت و درحال حاضر ۵ میلیارد تومان دیگر از اداره اسناد و خزانه به این پروژه تزریق خواهدشد، قابل ذکر است که تنها عملیات ۳ کیلومتری از محور مواصلاتی پلیس راه هرسین و ۱۲ کیلومتر از محور هرسین-نورآباد باقی مانده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی درخصوص بازسازی ساختمان های اداری گفت : بازسازی عمده ساختمان های دولتی بر عهده اداره راه و شهرسازی بوده و درحال حاضر بیش از ۷۰ پروژه بازسازی در سطح استان در دست اقدام است که با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، این پروژه ها پیش می روند.

 وی در پایان درخصوص اقدامات انجام شده در سیل و زلزله گفت : تمامی اقدامات با هماهنگی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شده و از امکانات کلی پیمانکاران نیز استفاده شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار