دبیر ستاد اقامه زکات گیلانغرب از جمع آوری ۲۹۶ میلیون ریال وجوه نقد در قالب زکات ظرف سال گذشته در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 21 May 2019

 به گزارش خبرنگار تابناک، درجلسه ستاد احیا زکات گیلانغرب که در مرکز دهستان گورسفید و با حضور امام جمعه و اهالی این دهستان برگزار شد، برقپور با بیان اینکه 60 عامل در امر تبلیغ و جمع آوری زکات مردم فعالت می کند، اجرای گفت و گوی چهره به چهره با کشاورزان و عشایر به منظور پرداخت زکات و پیگیری وصول سهم کمک دولت برای تزریق به زکات جمع آوری شده را از برنامه های در دست اقدام این ستاد اعلام کرد.

 وی اظهار کرد: نکته قابل ذکر اینکه مبالغ جمع آوری شده زکات در هر روستا فقط صرف انجام خدمات بخش های عمرانی، توسعه و رفع مشکلات فقرا در همان روستا هزینه خواهد شد.

 حجت الاسلام خاص امیری امام جمعه گیلانغرب و رییس ستاد احیای زکات گیلانغرب نیز در این گردهمایی صمیمانه ، زکات را از واجبات و مسایل مهمی که همواره در قرآن همراه با اقامه نماز آمده است، ذکر کرد.

 وی با اشاره به ضرورت ادای زکات ابراز داشت: حقا  با رصد مضمونی و محتوایی امر در کمتر جایی از قرآن و مباحث ادعیه شرعی اسلامی داریم که به اهمیت زکات اشاره نشده باشد حتی در زیارت ائمه معصومین نیز اقامه نماز و زکات با هم آمده شده است.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب  با عنوان اینکه زکات تزکیه اموال است زیرا اموالی که خدا به انسان می دهد را باید با زکات تصفیه و پاک کرد و ضرورت انجام کارها از روی اخلاص و نیات خیر لزوم ارتقا و تقویت شاخصه های ضروری در عوامل و عاملین زکات و همچنین اعتماد سازی مناسب بمنظور پر رنگ شدن موضوع زکات در جامعه را یادآور شد.

 به گزارش خبرگزاری تابناک، شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه  دارای دو بخش مرکزی و گواور و بیش از 65 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار