به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی، اولین یادواره شهدای ناجا با حضور رئیس بنیاد شهید، امام جمعه، فرماندهی انتظامی، ارتش، سپاه و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان در شبستان مسجد جامع شهرستان اسلام آباد غرب برگزار گردید.
کد خبر: ۷۴۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 19 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، در ابتدای این مراسم سرهنگ سلیم سلیمی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب کلمه شهید و شهادت را از کلمات رایج دانست و گفت : هر کشته ای شهید نیست، شهید به کسی گفته می‌شود که در یک امر و راه مقدس جان خود را از دست بدهد و شهید کسی است که با خون خود، ارزش ابدیت و جاودانگی داده است.

 در ادامه این مراسم حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در سخنانی بیان داشتند : ما می‌دانیم در دین مقدس اسلام شهید و شهادت چقدر با ارزش است و رهبری عالیقدر می فرماید نگه داشتن یاد، نام و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست.

 ایشان در ادامه با اشاره ای به حادثه کربلا گفتند : امام سجاد ۳۰ سال تلاش کرد حادثه کربلا را زنده نگه دارد و از هر فرصتی استفاده می کرد، و از تلاش های او و حضرت زینب کبری است که با اینکه ۱۴۰۰ سال از واقع کربلا می‌گذرد، ما یاد و خاطره حضرت سیدالشهدا را با عزاداری و سینه زنی زنده نگه میداریم و هر سال یاد این شهدا را در محرم، صفر و اربعین نگه میداریم .

 حجت الاسلام مهری در ادامه گفت : امام حسین به دنبال این بود اسلام ناب را در جامعه زنده نگه دارد و نگذاشت عده ای  میمون باز و شراب خور مثل یزید و عبیدالله بر جامعه حکومت کنند، اینها همگی نشأت گرفته از صبر و استقامت است، مقاومت در برابر توطئه دشمن به خصوص اکنون که دشمن دارد نمایش ناو در خلیج فارس نشان می دهد و عده ای ترسوی داخلی نیز میلرزند که ناو آمریکا آمده و در تنگه هرمز است، با اینکه رئیس‌جمهور بدبخت آمریکا طی این یکی دو روز اعلام کرده ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم و در مقابل ایران تا بتوان جنگ نداریم.

 امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در پایان افزودند : امروز در مواجهه با استکبار آمریکا، ایران باید مقاومت را الگو و سرمشق قرار داده و از ولایت فقیه و رهبری عالیقدر اطاعت کنند تا خون هیچ شهیدی هیچ گاه پایمال نشود.

 به گزارش خبرگزاری تابناک، در پایان این مراسم از خانواده های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان تجلیل و قدردانی شد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار