پاشاه مرادی در گفتگو با تابناک:
کشاورزان و کارشناسان ترویجی گیلانغربی، از مزارع کشت چغندر سرپل ذهاب بازدید کردند.
کد خبر: ۷۴۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 19 May 2019

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : با توجه به شرایط خوب و آب و هوایی و مساعد بودن اقلیم برای کشت چغندر پاییزه، کشت این محصول در شهرستان گیلانغرب مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است

 مهندس پاشاه مرادی تصریح کرد : اصلاح خاک و صرفه جویی ۵۰ درصدی در مصرف آب از مزایای کشت پاییزه چغندر قند است ، ضمن آنکه برداشت آن در این فصل که کارخانه‌های قند اسلام آباد غرب و بیستون با رکود مواجه هستند ، باعث می‌شود این کارخانه‌ها فعال و از اشتغالزایی لازم برخوردار باشند.

 وی افزود : در سال گذشته نزدیک به ۳۰ هکتار از مزارع شهرستان گیلانغرب زیر کشت چغندر پاییزه قرار گرفت که مورد رضایت کشاورزان نیز قرار داشت اما متاسفانه در سال جاری به دلیل نبود بذر برای کشاورزان، از کشت پاییزه چغندر محروم ماندند.

 ایشان در پایان گفت : شهرستان گیلانغرب دارای ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است و سالیانه ۹۰ هزار تن انواع محصولات در این منطقه تولید می‌شود که تولید برخی محصولات کشاورزی مانند انگور یاقوتی ، برنج و پسته در این شهرستان منحصر به فرد است.

 به گزارش خبرگزاری تابناک، شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه دارای دو بخش مرکزی و گواور است که بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار