زهرا دفتری در گفتگو با تابناک:
مدیر بورس و اوراق بهادار منطقه‌ای کرمانشاه از افزایش ۶۸۴ درصدی حجم معاملات و افزایش ۵۵۵ درصدی ارزش معاملات در اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۷۴۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 18 May 2019

زهرا دفتری در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : در شرايط فعلی با توجه به مقایسه با بازار مسكن ، طلا و سكه، بازار بورس تقريبا رشد ٢ تا ٣ برابری داشته است.

 وی افزود : بازار ما نسبت به بازارهای ديگر همچون مسکن و طلا که رشد قیمتی داشته اند نه تنها رشدی نداشته است بلكه از لحاظ دلاری كاهش نیز داشته است و اگر با قيمت دلار فعلی محاسبه كنيم، بازار ما جا دارد صد درصد رشد كند و به قيمت دلار برسد.

 دفتری در ادامه گفت : اگر شخصی مايل باشد در بازار ما سرمايه گذاری كند، نظر شخصی بنده اين است در شركتهایی كه كمترين آسيب را از تحريم‌ها و افزايش نرخ دلار می‌بینند سرمايه گذاری كنند، مانند شركتهای غذایی و دارویی كه عمده توليدات و فروش محصولات آنها داخلی است و شركتهایی هستند كه كمترين آسيب را از تحريم می‌بینند و ريسك پایینی دارند و همچنين شركتهایی در محدوده دامپروری ، كشت و زراعت ، سیمان، همراه اول و شركتهای خدماتی گزينه مناسبی برای سرمايه گذاری هستند.

 وی افزود : در شرایط فعلی اگر نقدينگی از جامعه به سمت بازار ما سوق داده شود، بازار ما بهترین فضا را برای کنترل تورم دارد.

 دفتری تصريح كرد : اگر شخصی مايل به سرمايه گذاری در بازار ما باشد بايد خود را به يك سری ابزارها مجهز و ديد مشخصی داشته باشد، در بازار ما شخصی كه سرمايه گذاری ميكند به دليل نداشتن فرهنگ سرمايه گذاری و نداشتن نگاه مناسب با منفی شدن چند روزه بازار دچارنگرانی می‌شود که بهترين نگاه اين است وقتی سرمايه گذاری ميكنيم شركتهای مناسبی را انتخاب كنيم و ديد بلند مدت و ميان مدت نسبت به بازار داشته باشيم.

 دفتری خاطرنشان كرد : فرد سرمايه گذار بايد ديد مثبت داشته باشد، دوره آموزشی سرمايه گذاری را گذرانده و با فضای بازار آشنایی داشته باشد و بعد اقدام به سرمايه گذاری‌ و خريد و فروش كند.

 مدیر بورس منطقه کرمانشاه خرید و فروش اوراق در اردیبهشت ماه 1398 را 1/145 سهم به ارزش 3/025 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : این میزان معامله در مقایسه با سال قبل از لحاظ حجم 684 درصد افزایش و از لحاظ ارزش 555 درصد افزایش داشته و 1378 کد معاملاتی جدید ایجاد شده است.

 وی افزود : از فروردین تا 25 اردیبهشت ماه ، 1/682 میلیون سهم به ارزش 4/397 میلیارد ریال معامله شده است که از این معاملات 55 درصد مربوط به هزینه و 45 درصد ، مربوط به فروش بوده است که این میزان معامله در مقایسه سال قبل (1397) از لحاظ حجم 578 درصد افزایش و از لحاظ ارزش 554 درصد افزایش داشته است که تعداد کدهای صادره 102 عدد بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار