رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره چهل سال مرز امن در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۷۴۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 18 May 2019

 افشین آزادی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : ماموریت اصلی حوزه هنری شناسایی ،سازماندهی ، آموزش توامند سازی، تولید محتوای هنری مطابق فرهنگ اسلامی و مبانی انقلاب اسلامی است.

 وی افزود : اقدامات سازمان دهنده ما در ۶ شِقه هنری همچون آفرینش ادبی، هنر های نمایشی، هنر های تصویری، هنر های تجسمی ، ادبیات پایداری و موسیقی است که هر کدام از این شِقه ها زیر مجموعه خاص خودشان را دارند.

 آزادی در ادامه گفت : در حوزه هنری ادبیات پایداری که تهیه کتاب های دفاع مقدس و خاطراتی شفاهی است که تا کنون این کار سابقه نداشته، حتی در کشور هم دوره منظم و منسجمی برای مفهوم ادبیات پایداری ایجاد شده باشد نداریم ، در جشنواره ادبیات پایداری که در کرمانشاه برگزار کردیم حدود ۳۰ نفر از علاقه مندان شرکت کردند و در همین پویایی طبق یک تفاهمی که با معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام شد بخشی از شرکت کنندگان از دانشجویان رشته پزشکی بودند.

 وی افزود : فعالیت ما به دو شکل است:

افراد مبتدی که با هنر آشنایی اندکی دارند و علامند هستند ما به آنها آموزش میدهیم و دوره های تخصصی را می‌گذرانند و دیگر کار ما توامند سازی است که در توانمند سازی مزیت کار در اینجاست که اساتید آن، از اساتید ملی و کشوری انتخاب می‌شوند.

 آزادی خاطر نشان کرد : ما به لحاظ محتوا غنی هستیم ولی به لحاظ اجرا ضعیف، در گذشته با مبلغ ۷ تا ۱۲ میلیون تومان می‌توانستم کتاب چاپ کنیم  اما اکنون با بودجه کم ما و گرانی کاغذ در سال جدید، برای چاپ یک کتاب به ۷۰ تا۸۰ میلیون تومان نیاز داریم!!!!

 رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در پایان گفت : جشنواره چهل سال مرز امن، در قسمت هنر های تجسمی است که به این اشاره دارد با وجود تحریم ها و علیرغم جنگ تحمیلی و مشکلات زیادی که دشمن برای ما ایجاد کرده، تا بحال کسی نتوانسته است یک وجب از خاک ما را تصرف کند، در این جشنواره به صورت کاریکاتور و گرافیگ با جوایز خوب و همکاری ارگان های نظامی همچون مرزبانی ، نیروی انتظامی ، ارتش جمهوری اسلامی ، سپاه پاسداران و بنیاد شهید و... برای این جشنواره ۴۰ سال مرز امن مشارکت کردند که اختتامیه آن در خرداد ماه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار