مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات سکونت در اورامات را به زمان غارنشینی، دوره پارینه سنگی میانی حدود ۲۰۰ هزار سال قبل بر اعلام کرد.
کد خبر: ۷۴۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 16 May 2019

مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات سکونت در اورامات را به زمان غارنشینی، دوره پارینه سنگی میانی حدود 200 هزار سال قبل بر اعلام کرد.

 به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، پویا طالب نیا در نشست کارگروه رفع موانع ثبت جهانی اورامانات، که با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی کشور در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت : قبل از شروع مطالعات منطقه اورامانات، با همکاری دفتر ثبت میراث فرهنگی، بر روی منظر فرهنگی میمند به عنوان یک الگو، مطالعاتی صورت گرفت.

 وی در ادامه گفت : روند و فصل های تعریف شده پرونده میمند شناسایی و برای اورامانات نیز فصل بندی ها تعریف و بخشی از مطالعات انجام شد.

 طالب نیا افزود : مطالعات مردم شناسی، معماری، تاریخی که بررسی و فهرست بندی حدود 500 سند و نسخ مختلف شامل احکم حکومتی، دیوان شعر، منظومات عاشقانه اسناد سیاسی و اجتماعی، مطالعات باستان شناسی و نقوش را انجام داده ایم

 ایشان افزود : اطلس باستان شناسی کردستان تدوین شده است و سعی می کنیم ظرف یکی دو ماه آینده اطلس باستان شناسی بخش کرمانشاه نیز تدوین شود.

 مدیر پایگاه منظر فرهنگی اورامانات گفت : سعی کرده ایم از جدید ترین متدهای جهانی برای مطاعات و تحقیقات استفاده کنیم و برای هر بافت طبیعی و تاریخی حدود 46 شیت نقشه طراحی شده است.

 طالب نیا از گردآوری پنج پرونده آثار طبیعی برای ثبت ملی خبر داد، افزود: کارگاههای آموزشی و فعالیت های فرهنگی و همایش های تخصصی برگزار شده است.

 وی ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعاتی، مرمت آثار و بافت ها، تحلیل علوم طبیعی و شناسایی 12 گونه لاله واژگون منحصربه فرد در منطقه اورامانات، شناسایی شیر محلی روستای داریان از دیگر اقدامات انجام شده است.

 مدیر پایگاه منظر فرهنگی اورامانات گفت: در چهار شهرستان استان کرمانشاه که در منطقه اورامانات قرار گرفته اند 200 اثر به ثبت ملی رسیده و این درحالیست که در استان کردستان تنها 12اثر به ثبت ملی رسیده است.

 وی در پایان به فهرست بندی و گردآوری حدود 2 هزار مقاله و کتب و مجلات تخصصی حوزه اورامانات خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار