فرماندار شهرستان گیلانغرب، خرمشهر را نماد تبلور قدرت و کارآمدی اتحاد و انسجام ملی ملت ایران دانست و از پیروزی عملیات آزادسازی خرمشهر بعنوان حماسه‌ای بزرگ یاد کرد.
کد خبر: ۷۴۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ 12 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، فرماندار شهرستان گیلانغرب در جلسه هماهنگی برنامه های سالروز فتح خرمشهر که صبح امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، سوم خرداد ماه را ماه حماسه های بزرگ و به یادماندنی ملت ایران در عرصه دفاع مقدس و تعیین سرنوشت خواند.

 محمودیان گفت : در مرور افتخارات ملت ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن نقش بسیج مردمی و سپاه بر کسی پوشیده نیست و بر این اساس دشمنان، اکنون نگاه و موضع گیری خصمانه ای را علیه این نهاد انقلابی در پیش گرفته اند .

 وی ابراز داشت : اکنون که دشمنان قسم خورده انقلاب و ملت ایران هر روز درصدد خصومتی نو هستند باید با گرامیداشت افتخارات انقلاب اسلامی با کیفیت عالی و درخور نظام و ملت باشد و همه ما باید در نکوداشت این افتخارات اهتمام ورزیم.

 ایشان در تبیین جایگاه عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر ابراز داشت : نام خرمشهر و خرداد با هم عجین شده است و به نماد تبلور قدرت و کارآمدی اتحاد و انسجام ملی ملت ایران و بدل شده است.

 فرماندار گیلانغرب آزاد سازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس را نقطه ای عطفی از اقتدار ملت ایران و مبنای انزوا و کینه ورزی مضاعف دشمنان انقلاب در حق ملت ایران عنوان کرد.

 در ادامه این جلسه فرمانده سپاه گیلانغرب نیز به جایگاه غرور آفرین عملیات بیت المقدس به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : رزمندگان اسلام در این عملیات با ایمان به خدا و امداد الهی توانستند هیمن دشمن را در حالی که بیش از ۳۰ کشور او را حمایت لجستیکی و نظامی می‌کرد در هم بشکند.

 سرهنگ سلیمی در تشریح و تبیین این عملیات ابراز داشت : پیروزی در این عملیات بزرگ میسر نمی شد مگر با امدادهای الهی و ایمان فرزندان این ملت که خود بسترساز نصرتی بزرگ که عزت ملت و نظام را تثبیت کرد به همراه داشت.

 وی به برنامه‌های سالروز بزرگداشت سوم خرداد فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت : در راستای تکریم مقام والای شهدا، بازدید و دلجویی از خانواده های معظم شهدا و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مراسم روز سوم خرداد و اجرای محفل معنوی انس با قرآن از اهم برنامه‌های نکوداشت این روز عزیز است.

 به گزارش خبرگزاری تابناک، خرمشهر پس از مقاومت در برابر دشمن در تاریخ چهارم آبان ۵۹ به اشغال دشمن بعثی در آمد و سرانجام پس از ۵۷۸ روز برابر با ۱۹ ماه در ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد ۶۱ آزاد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار