رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
به گزارش خبرنگار تابناک، مدیرکل بهزیستی استان با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک ضمن تبریک افتتاح دفتر این خبرگزاری، با این مجموعه خبری درخصوص رسالت رسانه‌ها در پیشبرد اهداف گفتگو کرد.
کد خبر: ۷۴۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 11 May 2019

فاطمه رضوان مدنی گفت : وظایف بهزیستی گسترده و امکانات آن کم است ؛ لذا نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه به ویژه رسانه ها هستیم، رسانه چشم بیدار مردم و دولت است ؛ بنابراین باید مستقل بوده و تمامی ارگان ها از جمله بهزیستی را رصد کند و مشکلات را برای رفع آن گوشزد کند .

 وی افزود : نقش رسانه ها درجهت دهی جامعه در همه امور پررنگ بوده و پیشروی در جهت درست سبب رفع مشکلات جامعه میشود، انجام صحیح رسالت جامعه از حج و جهاد ارزشمند تر است .

 ایشان در ادامه افزود : در راستای تحقق اهداف بهزیستی در ماه مبارک رمضان کمپین بهشتی زیستن، با شعار : همراه با بهزیستی درمهمانی خدا و با هدف دریافت کمک های مالی به مددجویان بهزیستی تشکیل شده است و کمک های جمع آوری شده در تهیه مسکن و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان خواهد بود ؛ زیرا هدف اصلی بهزیستی ، خارج کردن این افراد از مددجویی و جلوگیری از بین بردن بودجه دولتی است، برای مثال برنامه سالانه کاهش ۱۰درصدی زنان خود سرپرست از پوشش بهزیستی را با اعطای وام اشتغال داریم که البته کمک های موردی نیز داریم اما این کمک ها در زمینه اشتغال و مسکن مهم تر است و قابل ذکر است که تمامی کمک ها براساس اولویت وضع زندگی مددجویان است.

 رضوان مدنی در ادامه گفت : در تهیه مسکن مهر، برخی از مددجویان با وجود پرداخت سهم بهزیستی، مبلغ ۳میلیون تومان نیز بابت انشعابات آب، برق و گاز نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به دریافت ۵ میلیارد تومان از هدفمند سازی یارانه ها گفت : با امضای تفاهم نامه ای که با تلاش استاندار کرمانشاه صورت گرفت، ۵ میلیارد تومان بودجه با اولویت مسکن تخصیص داده شد و ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان صرف کمک های موردی شده است، در جریان زلزله به تمام مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ۱۰میلیون تومان وام بلاعوض تعلق گرفت که حدود ۱۰۸۲۵ مورد تا کنون پرداخت شده است.

وی درخصوص مداخلات روانی بهزیستی گفت : در جریان زلزله اخیر نیاز به اجرای مداخلات روانی بود و اکنون با شدت کمتری در حال ادامه است، تیم اورژانس اجتماعی در سراسر استان بجز قصرشیرین با حضور ۱۵۰نیرو در حال خدمت رسانی است ؛ که نتایج مثبتی داشته است .

 مدیرکل بهزیستی استان درخصوص چگونگی دریافت کمک ها گفت : هزینه ها باتوجه به سهمیه شهرستان ، جمعیت شهر و تعداد مددجو تقسیم شده و مددجویان میتوانند با مراجعه به اداره شهرستان خود مطالبات خود را دریافت کنند و نیازی به اقدام حضوری به اداره کل بهزیستی نیست .

رضوان مدنی در پایان درخصوص کودکان کار گفت : اقدامات لازم جهت جمع آوری آنان انجام گرفته اما برخی از این کودکان بدلیل داشتن خانواده، نمی‌توانند آنها را به مدت طولانی در مراکز نگه داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار