کد خبر: ۷۴۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 04 May 2019

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مردم مازندران اهدای خون خود را در ماه رمضان به شب‌های قدر موکول نکنند.

اسماعیل پوریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: مراکز انتقال خون استان در ماه مبارک  رمضان علاوه بر روزها، شب‌ها بعد از افطار نیز پذیرای داوطلبان و اهداکنندگان خون است.

وی با اشاره به اینکه اهدای خون برای روزه‌داران مشکلی ایجاد نمی‌کند، افزود: روزه‌داران می‌توانند با مصرف غذا و مایعات کافی در وعده سحر، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران اضافه کرد: تمامی مراکز انتقال خون مازندران در ماه رمضان فعال  و پذیرای اهداکنندگان خون است.

پوریانی تصریح کرد: ساعت پذیرش داوطلبان  اهدای خون در مراکز انتقال خون ساری، آمل، بابل، تنکابن، چالوس از ساعت ۸ تا ۱۳ و شب‌ها هم بعد از افطار از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۰۰:۳۰ بامداد و در پایگاه چالوس تا ساعت  ۲۴  است.

وی ادامه داد: همچنین پایگاه نور روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه و پایگاه رامسر روزهای یک‌شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ فعال است.

وی با اعلام اینکه پایگاه بهشهر شب‌ها  بعد افطار از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۳:۳۰ شب  و کانکس قائم‌شهر از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۰۰:۳۰ بامداد فعال است، افزود: پایگاه گلوگاه چهارشنبه‌ها و پایگاه جویبار پنج شنبه‌ها از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۳:۳۰ آماده پذیرش داوطلبان و اهداکنندگان نوع‌دوست است.

مدیرکل انتقال خون مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به وجود بیش از ۴هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در استان، وجود بیش از ۶ مرکز جراحی قلب باز و همچنین عمر کوتاه فرآورده‌های خون و مدت زمان  محدود نگهداری آن، از مردم استان مازندران تقاضا داریم اهدای خون خود را در ماه رمضان به شب‌های قدر موکول نکنند و در طول ماه حضور مستمر در پایگاه‌ها و مراکز اهدای خون داشته باشند تا ما  نیز برای  تامین خون و پلاکت موردنیاز بیماران  استان دچار مشکل نشویم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار