مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از فعالیت ۲۲ هزار معلم در استان همدان خبر داد و با بیان اینکه امسال به یک هزار نفر از پیشکسوتان آموزش و پرورش استان همدان نشان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اعطا می‌شود، اظهار داشت: دیدار با مسئولان ارشد استان و عیادت از فرهنگیان پیشکسوت بیمار در هفته معلم پیش بینی شده است.
کد خبر: ۷۴۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ 01 May 2019
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: طی ۴ سال آینده ۴۰۰ هزار نفر از نیرو‌های آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که سهم استان همدان از این تعداد تا پایان سال تحصیلی امسال ۹۰۰ نفر است.

به گزارش مهر، محمد پورداوود در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه مدرسه محوری شاخص نیاز دارد و امسال مدیران بر اساس مدرسه محوری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کار‌ها را پیش خواهد برد، گفت: فعالیت‌ها آغاز شده تا مدیران خلاقیت به خرج دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دوره ابتدایی بها داده شده است، گفت: این سند هر ۵ سال قابل بازنگری است.

وی به هفته معلم اشاره کرد و با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع معلم نیز توجه شده و در این سند معلم همان پژوهشگر، استاد و فناور است، اظهار داشت: لایحه رتبه‌بندی معلمان از دولت به مجلس رفته و در انتظار مصوبه است.

پورداوود با بیان اینکه اولویت وزارت آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرای رتبه بندی معلمان است به برنامه‌های هفته معلم اشاره کرد و با بیان اینکه در این هفته ۳۰۰ نفر از فرهنگیان در مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان همدان تقدیر می‌شوند، گفت: ۶۰ نفر معلم در رده استانی و یک معلم نمونه کشوری است که تقدیر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از فعالیت ۲۲ هزار معلم در استان همدان خبر داد و با بیان اینکه امسال به یک هزار نفر از پیشکسوتان آموزش و پرورش استان همدان نشان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اعطا می‌شود، اظهار داشت: دیدار با مسئولان ارشد استان و عیادت از فرهنگیان پیشکسوت بیمار در هفته معلم پیش بینی شده است.

وی در ادامه در توضیح به سوالات خبرنگاران مبنی بر اینکه تمرکززدایی اختیارات مدیران را افزایش می‌دهد و در این زمینه نظارت بر دریافت شهریه مدرسه چگونه خواهد بود، اظهار داشت: برابر قانون باید از دانش آموزان هزینه‌ای بابت تحصیل دریافت نشود و کمک‌ها هم اختیاری است که در همین راستا ستاد ثبت نام دانش آموزان فعال شده تا نظارت‌ها انجام شود.

پورداوود با بیان اینکه هر دانش آموز بر اساس محل سکونت خود در مدرسه مربوط به منطقه ثبت‌نام می‌کند، اظهار داشت: به دنبال توسعه فضای آموزشی در همدان هستیم چرا که در برخی مناطق جمعیت دانش‌آموزی بیشتر از فضا‌های آموزشی است که این موضوع در مرکز شهر همدان محسوس‌تر است.

وی در توضیح نحوه نظارت بر مدارس غیر انتفاعی و فضای در نظر گرفته برای دانش آموزان در این مراکز نیز اظهار داشت: این مدارس باید اصول فنی مهندسی را رعایت کنند و خود را با استاندارد‌های روز تطبیق دهند کما اینکه در راستای مقاوم سازی ساختمان‌ها باید اقدام صورت گیرد که در این راستا بازدید‌های میدانی از مراکز آموزش غیر دولتی در دستور کار است.

کمبود نیروی انسانی گریزناپذیر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش همدان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی گریزناپذیر است، گفت: طی ۴ سال آینده ۴۰۰ هزار نفر از نیرو‌های آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که سهم استان همدان از این تعداد تا پایان سال تحصیلی امسال ۹۰۰ نفر است در حالی که ورودی آموزش و پرورش ۴۰۰ نفر خواهد بود و این موضوع کمبود نیرو را نشان می‌دهد، اما تدابیری اندیشیده شده تا مشکل در این زمینه ایجاد نشود.

وی از آغاز سازماندهی نیرو‌های آموزش و پرورش خبر داد و با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به استان همدان برای شرکت در یادواره شهدای فرهنگی اظهار داشت: در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان همدان پروژه به بهره‌برداری نخواهد رسید و برنامه وزیر فرهنگی است.

پورداوود به خسارات سیل اخیر نیز اشاره کرد و با بیان اینکه خساراتی جزئی در شهرستان اسدآباد و جنوب استان همدان گزارش شده است، گفت: حدود ۱۰۰ میلیون تومان مجموع خسارات وارد شده از محل سیلاب‌ها و بارش‌های فروردین ماه است که به مراکز آموزشی وارد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار