رییس جمهور خبر داد:
رئیس جمهور در مراسم افتتاح سد شهدای ازگله، تونل نوسود و سامانه گرمسیری گفت: : امیدواریم این طرح ها که امروز افتتاح شد، برای منطقه باعث خیر و برکت باشد.
کد خبر: ۷۴۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 01 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک،حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح سد شهدای ازگله، تونل نوسود و سامانه گرمسیری گفت :مجموعه طرح‌هایی که امروز افتتاح شدبزرگ‌ترین طرح توسعه آب و خاک در کشور بود که در کرمانشاه افتتاح شد که در پس از انقلاب بی سابقه بوده است، این طرح در دوران ریاست جمهوری هفتم و هشتم به شورای عالی امنیت ملی بردیم و همانجا تصویب کردیم و یکی از کسانی که همیشه پیگیر بود و از من در خصوص این طرح سوال می‌پرسید، مرحوم هاشمی رفسنجانی بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد : مجموعه سدهای کشور بیش از ۸۰ درصد آن‌ها پُر هستند و در سیل اخیر برخی از مردم آسیب دیدند که دولت خسارات را جبران می‌کند، از اولین فروردین تا امروز ۳۲ میلیارد متر مکعب ورودی آب پشت سدهای کشور بوده است که در گردشگری باید تحول عظیمی به وجود بیاورد، همین سد ازگله و هیربی و.. بسیار زیبا هستند و قابلیت جذب گردشگر هستند، از مقام معظم رهبری بابت مصوبات و موافقت با این طرح ها تشکر میکنم، امروز روزی است که من از سال ۸۲ منتظر افتتاح این طرح ها بودم که به آرزوی خود رسیدم.

روحانی در ادامه سخنان خود گفت :من خوشحالم دشمنانی که عربده کشی آن‌ها این روزها زیاد شده است، مردم ما همچنان با انرژی هستند، ما علاوه بر نفت، از جای دیگر هم کمبود ها را جبران میکنیم، این حرف که صادرات نفت به صفر برسد، حرف بیخودی است. وی افزود : ما باید دشمنان را به نقطه عقلانیت برگردانیم، این طرح عظیمی و بزرگی که امروز در کرمانشاه افتتاح شد، ادامه آن با مردم و فعالان اقتصادی است، با این روند شاهد آبادانی این مناطق خواهیم بود، این منطقه چون در مرز با عراق است، هر محصولی تولید کنید میتوانید به راحتی صادر کنید و از نظر استراتژیک منطقه حساس و دارای جایگاه ویژه ای است و الحمدلله با عراق رابطه خوبی داریم.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود گفت : چند کشور عربی در جنوب کمی با ایران مشکل دارند که در آستانه ماه مبارک رمضان، آرزوی عقل سلیم برای آنها داریم، البته اگر حرکتی کنند، قطعا جواب و پاسخ خواهیم داد، من این طرح را که امروز افتتاح کردیم به مردم کرمانشاه و غرب کشور و مناطق مرزی تبریک می‌گوییم، برای این طرح ۶۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، از اینکه استاندار محترم کرمانشاه امروز به ما خبر داد همه منازل تعمیری مناطق زلزله زده که ۶۶ هزار واحد بودند و حدود ۲۰ هزار واحد ساخته شده است تشکر میکنم، امیدارم شاهد توسعه در این منطقه استراتژیک باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار