مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از اعلام آمادگی جمعی از خیران مدرسه ساز خارج از استان برای ساخت مدرسه سه کلاسه در روستای سیل زده چم شیر شهرستان سیروان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 27 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا حیدری افزود: با توجه به اینکه مدرسه این روستا بر اثر سیل ماه گذشته بصورت کامل زیر آب رفت، جمعی از خیران مدرسه ساز غیر بومی برای ساخت مدرسه در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

وی بدون اشاره به مبلغ تعهد این نیکوکاران ادامه داد: ساخت این مدرسه با سه کلاس درس پس از انعقاد قرارداد با این افراد نوعدوست آغاز خواهد شد.

به گفته مدیر کل نوسازی مدارس ایلام، با توجه به زیر آب رفتن این مدرسه این اداره کل از طریق کانکس فضای تحصیل دانش آموزان این منطقه را فراهم کرده است.

حیدری با بیان اینکه در سیل اخیر در مجموع 50 مدرسه این استان آسیب دید، یادآور شد: خسارت وارد شده به این مدارس 160 میلیارد ریال اعلام شده است.

به گفته وی، از مجموع این فضاها یک مدرسه و یک کانکس بطور کامل زیر آب رفته و 48 فضای آموزشی دیگر نیز دچار نم زدگی، آبگرفتگی محوطه و کلاس ها، تخریب نمای داخلی، تاسیسات برقی، گرمایشی، سرمایشی، ایزوگام و تخریب دیوار محوطه شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام با بیان اینکه فضای لازم برای تحصیل دانش آموزان این مناطق فراهم است، افزود: با توجه به بازدید های انجام شده از مدارس سیل زده، بازسازی این فضاها در دستور کار قرار دارد.

سیلاب اخیر فروردین ماه، خسارت هایی را به تاسیسات زیربنایی، عمرانی، زیرساخت های شهری و روستایی و عشایری، زیربخش های کشاورزی، منازل و ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری و ... در نقاط مختلف ایلام وارد کرد/ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار