گزارش اختصاصی تابناک باکار آفریتان :
به گزارش خبرگزاری تابناک، آبانماه سال ۱۳۸۶، در شورای انقلاب فرهنگی، روز سوم اردیبهشت بعنوان روز ملی کار آفرین نامگذاری شد، تمبر یادبود و سکه ویژه اولین جشنواره ملی کار آفرین تهیه شد تا از کارآفرینان نمونه تجلیل شود، اما آیا درد کارآفرین تجلیل است؟
کد خبر: ۷۳۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 24 April 2019

سال های متعددی توسط مقام معظم رهبری با تیتر موضوعات اقتصادی نامگذاری شد که این نشان از اهمیت کار، تولید و حمایت از تولید داخلی دارد اما..... و اکنون در روز ملی کار آفرین، وضعیت کارآفرینان کرمانشاهی چگونه است؟

جهانبخش شکری مدیرعامل شرکت جهان فولاد غرب در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : با توجه به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده ، امسال سال رونق تولید و ایجاد ثروت است و باید دولت راهکارهای لازم را پیدا کند تا باعث رونق تولید ،اشتغال و ثروت شود و این راهکار، برقراری ارتباط موثر دولت با کارآفرین است

شکری اظهار داشت : امکاناتی باید برای تولید کنندگان ایجاد شود همچون پایین آوردن قیمت سود وام ها، ارایه تهسیلات ارزان قیمت، تک رقمی شدن سودها و... تا آنها نیز بتوانند اشتغال ایجاد کنند.

این کار آفرین نمونه تاکید کرد : معافیت های مانند تامین اجتماعی ، معافیت های مالی ، معافیت های کاربری زمین که این معافیت برای صنعت های بزرگ که باید زمین تهیه کنند از مشوق های مهم برای تولید کنندگان است.

وی تصریح کرد : لازمه است که برای تولید کنندگان استان، این معافیت ها را ایجاد کنیم تا سر مایه گذاران زیادی را جذب کرد، باید مشوق هایی نیز برای صادر کنندگان در نظر گرفت تا صادر کننده بتواند صادرات را انجام دهد.

شکری در ادامه گفت : در سال گذشته تعهد ارزی با کشورهای مثل عراق و افغانستان داشتیم در صورتی که تبادلات بانکی با این کشورها نداریم که بخواهیم تبادلات ارزی داشته باشیم که این باعث کاهش ارزش تومان شده است.

رئیس خانه صنعت در پایان گفت : بنده به تمامی کار آفرینان تبریک میگم و دست تک تک این عزیزان رو که در این شرایط سخت در حال فعالیت هستند می‌بوسم

دولت نزدیک ما نشود

اسماعیلی مدیرعامل شرکت کاشی کاژه نیز در گفتگو با خبرنگار تابناک و با دلی پر فقط در یک جمله گفت : بنده حدود 600 کارگر و کارمند دارم و فقط از دولت میخواهم به ما نزدیک نشود چراکه هرموقع می‌خواهند قدمی بردارند، آن کار را خراب می‌کنند

به گزارش خبرگزاری تابناک، پیگیری مشکلات کارآفرینان کرمانشاهی، در دستور کار خبرنگار تابناک بود که متأسفانه تماس های وی با مدیرکل سازمان صمت، تأمین اجتماعی و بانک ها از روز گذشته تا کنون بی پاسخ ماند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار