مدیرعامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای ۵۱ هزار و ۸۴۸ واحد خون طی سال گذشته توسط اهداکنندگان استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 23 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر ابراهیم سلطانیان ، با اشاره به کاهش سه هزار واحدی اهدای خون در سال گذشته، گفت: سال گذشته 51 هزار و 848 واحد خون در استان اهدا شد که این میزان نسبت به سال 1396 با اهدای 54 هزار و 102 واحد، حدود سه هزار واحد کاهش داشته است.

وی افزود: از مجموع خون‌های اهدایی 48 هزار و 668 واحد توسط مردان و 3180 واحد نیز توسط زنان اهدا شده است.

سلطانیان با اشاره به وجود سه مرکز ثابت خونگیری در سطح استان واقع در شهرستان های کرمانشاه و قصرشیرین، گفت: امسال نیز دو مرکز دیگر در شهرستانهای اسلام آبادغرب و کنگاور به این تعداد اضافه شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه کار خونگیری در مابقی شهرستان ها نیز توسط تیم های سیار انجام می‌شود.

سلطانیان با بیان اینکه بیشترین موارد اهدای خون بطور معمول در فصل بهار و مناسبت هایی مانند تاسوعا و عاشورا است، گفت: کمترین میزان اهدای خون نیز مربوط به ایام ماه مبارک رمضان و ماه‌های گرم سال است که از افراد تقاضا داریم در این زمان‌ها هم برای اهدای خون مراجعه داشته باشند.

به گفته این مسئول بیشترین گروه های خونی اهدایی مربوط به گروه های خونی با RH مثبت بخصوص O و A مثبت است و کمترین آنها نیز مربوط به گروه های خونی با RH منفی بخصوص AB منفی است.

سلطانیان در ادامه به دریافت پلاکت و پلاسما در استان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پلاکت و پلاسما به روش "آفرزیس" جهت مصرف بیماران دریافت می شود.

وی افزود: سال گذشته 794 واحد پلاکت و 764 واحد پلاسما به روش آفرزیس در استان دریافت شد و پذیره نویسی سلولهای بنیادی نیز در روزهای شنبه هر هفته انجام می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار