مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، فاز اول طرح جامع گمرک پرویزخان ظرف 18 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۷۳۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 23 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،خلیل حیدری ، با اشاره به کلنگ‌زنی فاز اول طرح جامع گمرک پرویزخان از اواخر سال گذشته، اظهار کرد: مدت قرارداد این طرح 18 ماهه است و امیدواریم در همین زمان به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: میزان کاری که در این پروژه انجام شده با توجه به اینکه حدود یک ماه از آغاز آن می‌گذرد قابل قبول است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل وسعت طرح قرار است ساماندهی گمرک پرویزخان در دو فاز صورت بگیرد، وسعت فاز اول را حدود 25 هکتار برآورد کرد.

به گفته حیدری، اعتباری که برای ساماندهی فاز اول گمرک پرویزخان در نظر گرفته شده نیز حدود 35 میلیارد تومان است.

وی تسطیح، جدول کشی، آسفالت، تامین زیرساخت‌ها و ... را از جمله اقداماتی دانست که در این پروژه انجام خواهد شد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه زمان آغاز فاز دوم پروژه را نیز بعد از تکمیل فاز اول اعلام کرد و افزود: اگرچه رقم مورد نیاز برای فاز دوم در سال گذشته 20 میلیارد تومان اعلام می‌شد، اما این رقم اکنون به بیش از 40 میلیارد تومان رسیده است.

حیدری وسعت فاز دوم را نیز حدود 15 هکتار عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن زیرساخت‌ها کار گمرک نیست، یادآور شد: به دلیل آنکه سایر دستگاه‌های متولی به مسئولیت خود در این زمینه عمل نکردند، گمرک کشور پای کار آمد و چون فراهم کردن زیرساخت‌ها کار تخصصی گمرک نیست، روند اجرای کار زمان بیشتری نیاز دارد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه پرویزخان را یکی از گمرکات فعال کشور دانست که بخش زیادی از بار صادراتی به عراق را بر دوش دارد و گفت: بهبود زیرساخت‌ها در افزایش صادرات از طریق این مرز رسمی موثر خواهد بود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار