قریب یک سال است هیات وزنه برداری کرمانشاه به دلیل تعلل فدراسیون در برگزاری مجمع انتخاباتی آن با سرپرست اداره می‌شود و در این مدت علیرغم اعلام آمادگی مسئولان ورزش استان برای برگزاری مجمع انتخابات این هیات، فدارسیون اقدامی جدی برای برگزاری این مجمع انجام نداده است.
کد خبر: ۷۳۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 23 April 2019

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، بهمن سال 96 بود که با نزدیک شدن به پایان دوره چهارساله ریاست بابک سلیمی در هیات وزنه برداری کرمانشاه، اقدامات اولیه برای برگزاری مجمع انتخاباتی این هیات انجام و فراخوان جهت ثبت نام کاندیداها اعلام شد.

در فراخوان اعلامی، بابک سلیمی تنها کاندیدای مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری کرمانشاه بود که برای ریاست مجدد بر هیات وزنه برداری استان ثبت نام کرد. هرچند که تک کاندیدا بودن یک مجمع از نظر قانونی مشکلی نداشت، اما فدارسیون اصرار بر فراخوان مجدد برای برگزاری مجمع انتخاباتی این هیات داشت.

فراخوان دوم با ثبت نام چهار کاندیدا همراه شد، اما این فراخوان هم به نتیجه‌ای نرسید و قریب به یک سالی می‌شود که علیرغم اعلام آمادگی مکرر مسئولان ورزش استان، فدارسیون در برگزاری مجمع انتخاباتی کرمانشاه تعلل می‌کند و طی این مدت تنها به انتصاب دو سرپرست برای هیات مهمی چون وزنه برداری، آن هم در استانی مانند کرمانشاه که از قطب‌های این رشته محسوب می‌شود، اکتفا کرده است.

امیدواریم 8 اردیبهشت شاهد برگزاری مجمع باشیم

صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به بلاتکلیفی یک ساله هیات وزنه برداری استان به دلیل عدم برگزاری مجمع انتخاباتی آن، عنوان کرد: طی یک سال گذشته بارها آمادگی خود را برای برگزاری مجمع به اطلاع فدراسیون رساندیم، اما هربار به دلایل مختلفی برگزاری مجمع را به تاخیر انداختند.

وی افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده مقرر شده تا این مجمع در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه با حضور چهار کاندیدا - غلامحسین غلامی، علیرضا قهرمانی، بابک سلیمی و علیرضا گلناری - برگزار شود و امیدواریم این بار مشکل خاصی ایجاد نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص چرایی احتمال لغو برگزاری این مجمع نیز عنوان کرد: باتوجه به همزمانی برگزاری مجمع انتخاباتی هیات کرمانشاه با پایان دوره چهارساله ریاست علی مرادی بر فدراسیون وزنه برداری و کاندیدا شدن او برای شرکت در انتخابات فدراسیون و اینکه اخیرا از سوی وزارت وزرش دستورالعملی ابلاغ شده مبنی براینکه فدراسیون‌هایی که رییس آن‌ها قصد حضور در انتخابات را دارند، باید در آستانه انتخابات با سرپرست بی‌طرف اداره شوند، لذا این احتمال وجود دارد که سرپرست جدید در فدراسیون خواستار تاخیر در برگزاری مجمع انتخابات هیات استان شود.

وی افزود: از سوی دیگر کیا قدمی به عنوان نماینده قهرمانان از جمله اعضای مجمع انتخابات هیات وزنه برداری استان است که اکنون به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به کشور چین اعزام شده و در مجمع حضور ندارد، لذا احتمال تاخیر در برگزاری مجمع استان وجود دارد.

تاخیر در برگزاری مجمع به نفع وزنه برداری کرمانشاه نیست

کوروش باقری از قهرمانان سابق و پیشکسوت وزنه برداری کرمانشاه هم عدم برگزاری مجمع انتخابات هیات وزنه برداری کرمانشاه را ایرادی بزرگ برای این رشته در استان دانست و در این رابطه به خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، گفت: با انتخاب سرپرست که بجز اجرای برنامه‌های روزانه نمی تواند برنامه ریزی بلندمدتی برای هیات داشته باشد، لطمه بزرگی به وزنه برداری کرمانشاه وارد شده است.

وی با بیان اینکه شواهد و قرائن نشان می‌دهد عامل اصلی تاخیر در برگزاری مجمع انتخابات هیات کرمانشاه، فدارسیون است، تاکید کرد: از آنجایی که هر روز شاهد تغییرات و رشد وزنه برداری دیگر کشورها و به تبع استان ها هستیم، برگزاری سریعتر مجمع انتخابات هیات استان می تواند به ثبات بیشتر این رشته و رشد آن در کرمانشاه کمک کند.

باقری برلزوم برگزاری بی طرفانه مجمع انتخاباتی استان به دور از برخی دخالت‌های فدراسیون تاکید کرد و گفت: تاخیری هم که تاکنون در مجمع انتخاباتی استان داشته‌ایم، به نفع این رشته پر طرفدار در کرمانشاه نیست.

--- اکنون که پس از یک سال، زمانی برای برگزاری مجمع انتخابات هیات وزنه برداری استان تعیین و برای تمام اعضای مجمع هم دعوت نامه ارسال شده، باید دید که این مجمع این بار برگزار خواهد شد یا بار دیگر به واسطه مشکلات فدراسیون به تعویق خواهد افتاد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار