رییس پلیس راه استان کرمانشاه از فوت ۳۴۲ نفر در تصادفات رانندگی برون شهری استان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۳۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 14 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سرهنگ محمد حیدری، از کاهش حدود سه درصدی فوتی های تصادفات استان در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته 342 نفر در تصادفات برون شهری استان جان باختند که این تعداد نسبت به سال 1396 بافوت 352 نفر، حدود سه درصد کاهش داشته است.

وی از افزایش شمار مجروحان تصادفات در سال گذشته خبر داد و افزود: در تصادفات سال گذشته جاده های استان 5219 نفر مجروح شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته با 4894 مجروح، بیش از شش درصد افزایش داشته است.

حیدری با بیان اینکه اینکه بیشترین تصادفات منجر به فوت مربوط به محورهای دو طرفه استان است، گفت: حدود 58 درصد فوتی های تصادفات مربوط به برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر است که عمدتا در محورهای دو طرفه رخ می دهد.

وی محور کرمانشاه به سمت اسلام آبادغرب، کرمانشاه به سمت کامیاران، کرمانشاه به سمت روانسر، اسلام آبادغرب به سمت حمیل و روانسر به سمت پاوه را بحرانی ترین محورهای استان عنوان کرد و افزود: سال گذشته 128 نفر در این پنج محور جان خود را از دست دادند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: سال گذشته 141 نفر در محورهای اتصالی به مرکز استان و 48 نفر در محورهای اتصالی به اسلام آبادغرب جان باختند.

حیدری بیشتری علت تصادف را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت سرعت غیرمجاز عنوان کرد و افزود: انحراف به چپ در رتبه بعدی بیشترین علت تصادفات استان در سال گذشته قرار دارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بیشترین تصادفات استان در سال گذشته مربوط به خودروهای سواری است، گفت: همچنان بیشترین تصادفات در میان خودروهای سواری مربوط به پراید و بیشترین کشته ومجروح نیز مربوط به سرنشینان این خودرو است.

وی به ایمنی پایین این خودرو اشاره کرد وافزود: علاوه بر ایمنی پایین این خودروی سواری، متاسفانه رانندگان با سرعت بالا با این خودرو در محورها تردد می کنند که این امر بر شدت ضربه در تصادفات می افزاید و در نتیجه سرنشینان آن کشته و یا مجروح می شوند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این خودرو با طراحی که دارد بیشتر مناسب تردد در سطح شهرها است.

حیدری اشاره ای هم به ماه های پرتصادف استان داشت و افزود: بیشترین تصادفات با سهم 30 درصدی مربوط به فصل تابستان است و در این فصل نیز مرداد ماه، ماه پرتصادف و پرکشته استان است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار