رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه حذف دلار از معاملات بین المللی را تصمیمی عجولانه دانست.
کد خبر: ۷۳۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 14 April 2019

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، کیوان کاشفی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با اشاره به صحبت هایی که درباره حذف دلار از معاملات بین‌المللی مطرح است، گفت: این طرح تصمیمی عجولانه است و باید کارشناسی بیشتری روی آن صورت گیرد.

وی معتقد است، حذف دلار از معاملات بین المللی می‌تواند راه دور زدن تحریم‌ها را مسدود کند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال با نام "رونق تولید" و لزوم توجه به این مهم، اظهار کرد: در حال تدوین سند رونق تولید در استان هستیم که می‌توان این سند را در بعد ملی هم گسترش داد.

کاشفی با بیان اینکه در این سند چهار سرفصل مهم برای رونق تولید در نظر گرفته شده است، افزود: یکی از مهمترین این موارد حوزه بانک‌ها و تامین منابع مالی است، زیرا در شرایط کنونی نیاز به نقدینگی واحدهای صنعتی حدود سه برابر شده و این امر آنها را با چالش های بسیاری مواجه کرده است.

وی حوزه مالیات و تامین اجتماعی را سر فصل دوم سند رونق تولید دانست و خاطرنشان کرد: سرفصل دیگر این سند بهبود فضای کسب و کار و کاهش رویه‌های پیچیده اداری است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، آخرین و مهمترین بخش سند رونق تولید را توجه به حوزه صادرات دانست و عنوان کرد: هم اکنون بازار داخلی کشور اشباع شده و تنها راه فروش بیشتر واحدهای صنعتی، رونق صادرات است.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران توجه به حوزه صادرات می‌تواند واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل کشور را دوباره به چرخه تولید برگرداند.

کاشفی در ادامه به وضعیت کرمانشاه نیز اشاره داشت و افزود: استان کرمانشاه هم اکنون در مسیر توسعه قرار گرفته که این امر حاصل تلاش بخش‌های مختلف دولتی، نمایندگان مجلس، فعالان اقتصادی و ... است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار