امید قادری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: برای اولین بار، قصرشیرین با ۱۸۳ هزار و ۸۵۵ بازدید، پر بازدیدترین شهرستان در استان بعد از شهر کرمانشاه شد.
کد خبر: ۷۳۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 14 April 2019

امید قادری در گفتگو اختصاصی  با خبرنگار تابناک افزود: در ایام نوروز باتوجه به اینکه هفته دوم بدلیل باران شدید و احتمال وقوع سیل اکثرا تعطیل بودیم، یک میلیون و 790 هزار و 237 نفر بازدید از مکان های تاریخی، توریستی و تفریحی در استان کرمانشاه ثبت شده است و 689 هزار و 725 اقامت در کل استان به ثبت رسیده که از این تعداد 31 درصد در کمپ های موقت، 16 درصد در اسکان آموزش و پرورش و 11 درصد در هتل ها اسکان بوده است.

وی افزود : در این ایام 1963 مورد بازدید نظارتی صورت گرفته که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته ایم که در چندین مورد منجر به تشویق و یا تذکر کتبی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی در ادامه گفت : خبر خوبی که می‌توان داد کسب رتبه دوم شهرستان قصرشیرین در بازدید های نوروزی است که این نشان دهنده تلاش همکاران بر معرفی آثار تاریخی جدید است و طی این ایام، شهرستان کرمانشاه با 500 هزار و 751 بازدید رتبه اول، قصرشیرین با 183 هزار و 855 بازدید رتبه دوم و شهرستان ثلاث باباجانی با 35 هزار و 317 مورد بازدید در رتبه آخر قرار گرفته اند که البته روز اول بمناسبت سال نو، بازدید از اماکن تاریخی بصورت رایگان بوده و بی‌شک این آمار بیشتر است، چراکه روزهای رایگان بدلیل عدم ارائه بلیط محاسبه نمی‌شود.

قادری در پایان افزود : در تکیه بیگلر بیگی با 153 درصد افزایش، بیشترین درآمد را داشته ایم، در معبد آناهیتا 49 درصد ، کتیبه بیستون 20 درصد طاقبستان 2 درصد افزایش بازدید داشته ایم که این نشان دهنده یک برنامه ریزی درست در معرفی آثار کمتر شناخته شده است که در نهایت منجر به افزایش 14 درصدی درآمد اداره کل نسبت به سال گذشته شده ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار