استاندار کرمانشاه از احیا ۱۳۱ واحد تولیدی و اشتغالزایی هزار و ۲۷۵ نفر در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵ 13 April 2019
 
 

به گزارش خبرنگار تابناک ، هوشنگ بازوند عصر امروز در نشست سی و هفتم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور رحمانی وزیر صمت، برگزار شد گفت :در سیلاب‌های اخیر که اوج بارش آن از ساعت 22 روز یازدهم شروع و تا ساعت 3 بامداد روز دوازدهم فروردین ماه ادامه داشت، یک کشته بر جای گذاشت و خسارات زیادی به زیرساخت‌های استان وارد کرد.

وی افزود : وفاق بین مردم و مدیران و حضور به موقع سپاه، بسیج، ارتش، هلال احمر و تمامی واحدهای خدمت رسان، اطلاع رسانی های به موقع و ابتکارات خود مردم، قراردادن کیسه‌های شن و ماسه و همچنین ایزوگام کردن درب واحد‌ها و مغازه‌ها که انجام دادند به خوبی سیل اخیر را مدیریت خسارت را به حداقل و اجازه وقوع بحران در استان را ندادند.

بازوند گفت : خسارت سیل به زیرساخت‌ها، بخش کشاورزی، راه و صنعت استان بیش از یک‌هزار و 500 میلیارد تومان بوده و در کمتر از 10 روز 151 میلی‌متر بارش در استان ثبت شده که وجود ساخت و ساز غیرمجاز در بیش از 220 هزار مترمربع در بستر رودخانه‌های استان مدیریت سیل را مشکل کرد، رودخانه‌ها تبدیل به خانه و خیابان شده که حتما باید به مرور این موضوع تعیین تکلیف شود و جابه جایی صورت گیرد و شهرداران مکلف به حل این مشکل هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود : رودخانه گاماسیاب طی 10 روز سه بار طغیان کرد، و سبب شد 10 هزار کیلومتر زمین زیر آب برود، همین موضوع را در کوزران، سرپل‌ذهاب و هرسین نیز داشتیم و اطراف رودخانه قره‌سو بالغ بر 150 واحد درگیر سیل شدند.

استاندار کرمانشاه به‌نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : در راستای تحقق شعار امسال که مقام معظم رهبری سال رونق تولید را نامگذاری کرده اند، همه باید تلاش کنیم چراکه این شعار، اشتغالزایی و بهبود وضعیت معشیتی مردم را به دنبال خواهد داشت و در این راستا باید از سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و تولیدکنندگان حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای اصلی ما در ستاد تسهیل، احیای واحدهای تولیدی راکد است که در همین زمینه 131 واحد تولیدی در سال گذشته با اشتغالزایی یک‌‌هزار و 275 نفر در استان احیا شدند که البته این کافی نیست و باید تلاش بیشتری داشت، 139 واحد صنعتی در سیل اخیر تخریب شده است، تعدادی از صنعتگران در شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب که درگیر سیل‌ شده‌اند، اکنون سود جریمه و دیرکرد قبل از زلزله داشته‌اند که تقاضا بخشودگی از بانک‌های عامل را داریم.

بازوند در پایان افزود : قول مساعدت به شرکت رنگ ایران خودرو تا امروز عملی نشده است و از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم که برای حل مشکلات واحدهای صنعتی به ویژه طرح‌های تحت نظارت شستا در استان تلاش کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار