کارشناس دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: فاز اول مرمت راسته بازار چال حسن خان کرمانشاه با اعتبار دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پایان رسید.
کد خبر: ۷۳۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ 09 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدرضا رشیدی ، در این باره اظهارکرد: عملیات احیاء و مرمت راسته بازار چال حسن خان از اوایل تابستان سال گذشته با اعتبار دو میلیارد و 200 میلیون تومان آغاز شد.

وی افزود: این بخش از عملیات احیاء و مرمت در جبهه شرقی راسته بازار چال حسن خان (از سمت میدان وزیری) و با مساحت 3300 مترمربع اجرا شد.

کارشناس دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی استان تصریح کرد: در این مرحله جمعا 33 چشمه تاق این راسته بازار احیاء و مرمت شد.

وی بابیان اینکه بزودی با تخصیص اعتبار مورد نیاز فاز دوم احیاء و مرمت این راسته بازار اجرا می‌شود، تاکید کرد: مرمت فاز دوم در جبهه غربی بازار انجام می‌گیرد که طی آن 10 چشمه تاق را احیاء و مرمت می‌کنیم.

رشیدی یادآورشد: سال 84 نیز بخش‌هایی از این راسته بازار مرمت شد، اما باتوجه به قدمت بازار سنتی کرمانشاه که راسته بازار چال حسن خان نیز بخشی از آن است، باید هرساله بخش‌هایی از آن مرمت شود.

وی افزود: سال گذشته علاوه بر راسته بازار چال حسن خان، در راسته بازارهای آهنگرها، چلنگرها، بنکدارها و توپخانه نیز اجرای عملیات احیاء و مرمت را داشتیم که حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای آنها صرف شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار