رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب گفت: 95 درصد معادن قیرطبیعی گیلانغرب به دنبال بارندگی‌های شدید اخیر، فعلا غیرقابل بهره‌برداری هستند.
کد خبر: ۷۳۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸ 09 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،جهانبخش مرجانی ، با اشاره به بارندگی‌های شدید اخیر در شهرستان گیلانغرب، از آسیب جدی معادن قیرطبیعی این شهرستان خبر داد.

وی میزان خسارت‌ها را حدود چهار تا پنج میلیارد تومان برآورد و اظهار کرد: لایه‌های معادن دچار ریزش شده و باران حجم زیادی از لجن و گل و لای را وارد معادن کرده است.

مرجانی گفت: تمام 20 معدن قیرطبیعی گیلانغرب از این بارندگی‌ها آسیب دیده اند.

به گفته رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب، وجود این میزان لجن و گل و لای باعث شده حدود 95 درصد معادن قیرطبیعی فعلا امکان بهره‌برداری نداشته باشند.

وی افزود: باید منتظر بمانیم تا بارش‌های بعدی هم بگذرد و بعد لجن و گل و لای را با هزینه بسیار زیاد برداریم.

مرجانی از آسیب شدید به جاده‌های دسترسی معادن هم یاد کرد و اضافه کرد: راه دسترسی تمام معادن نیز دچار آسیب شده است.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب میزان خسارتی که به این جاده‌ها وارد شده را نیز حدود 500 میلیون تومان برآورد کرد و یادآور شد: فقط برای یک جاده تازه‌ساز که آسیب دیده باید 200 میلیون تومان هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه فعلا تمام کشور درگیر بحران سیل است و نمی‎توان خسارت‌های وارده را از جایی پیگیری کرد، عنوان کرد: بعد از اینکه شرایط کمی آرام شد میزان خسارت را برای پیگیری به مسئولین مربوطه اعلام می‌کنیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار