معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از احیا زیستگاه‌های استان به دنبال بارندگی‌های اخیر خبر داد و گفت: تالاب "هشیلان" وضعیت بسیار مناسبی دارد و پر از آب شده است.
کد خبر: ۷۳۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 09 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،آذر ولی‌زاده  با اشاره به بارندگی‌های شدید چند وقت اخیر در سطح استان، اظهار کرد: این بارندگی‌ها باعث احیاء زیستگاه‌های حیات وحش استان شد.

وی ادامه داد: در مناطق گرمسیر استان خصوصا نواحی غربی از جمله گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب تاثیر این بارش‌ها بر زیستگاه‌ها بسیار بهتر بوده است. خصوصا در دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع "قراویز" و "زله‌زرد" شاهد افزایش تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی هستیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از تاثیر بارندگی‌ها بر احیا منابع آبی هم یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین مناطقی که با افزایش قابل توجه دبی مواجه شده، تالاب "هشیلان" است.

ولی‌زاده از پر شدن کامل تالاب هشیلان خبر داد و عنوان کرد: طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌هایی که داشتیم، شاهد کاهش آب و خشک شدن بخشی از تالاب هشیلان بودیم، اما اکنون این تالاب پر از آب است.

وی یادآور شد: پرآب شدن این تالاب باعث شده حضور انواع پرندگان و گونه‌های جانوری نیز در این تالاب بیشتر شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌ها هیچ آسیب جدی به زیستگاه‌های حیات وحش استان وارد نکرده، افزود: تلفاتی هم از گونه‌های حیات وحش نداشتیم، زیرا بارش در مناطقی که ما عمده حضور حیات وحش را داریم آسیب رسان نبوده است.

ولی‌زاده تنها آسیب وارد شده را مربوط به راه‌های دسترسی مناطق تحت مدیریت محیط زیست دانست و گفت: این امر باعث شده نیروهای محیط زیست به سختی و از مسیرهای جانبی به این مناطق دسترسی پیدا کنند. همچنین بارش‌ها باعث آسیب به تعدادی از آبشخورهایی که برای استفاده حیات وحش بود، شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار