مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی استان امسال یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش داشتند.
کد خبر: ۷۳۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴ 09 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،امید قادری ، بااشاره به برپایی نمایشگاه‌های نوروزی سوغات و صنایع دستی در 70 نقطه از سطح استان، اظهارکرد: جمعا 595 غرفه در این نمایشگاه‌ها داشتیم که 215 غرفه آن سوغات و صنایع دستی و 380 غرفه نیز سیاه چادرهای عرضه کننده انواع آش‌ها، نان‌ها وشیرینی‌های محلی بود.

وی افزود: در برخی از بناهای تاریخی استان همچون تاق بستان و بیستون و شهرهای روانسر و جوانرود و ... که هر ساله در ایام نوروز جذب گردشگر بالایی دارند، غرفه‌های بیشتری برپا کردیم، بگونه‌ای که در تاق بستان 100 غرفه و در روانسر 95 غرفه داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: طی 17 روز فعالیت، این غرفه‌ها حدود یک میلیارد و 900 میلیون تومان فروش سوغات و صنایع دستی داشتند.

وی با ابراز رضایت از آمار فروش سوغات و صنایع دستی استان در نوروز امسال، عنوان کرد: از آنجایی که درهفته انتهایی تعطیلات شاهد بارش‌های شدید وسیل آسای باران در سطح استان بودیم و حتی تعدادی از غرفه‌های صنایع دستی ما نیز دچار خسارت شدند، این میزان فروش رضایت بخش است و اگر بارندگی‌ها نبود قطعا آمار فروش بالایی برای استان رقم می‌خورد.

قادری همچنین به برگزاری جشنواره ملی "آیین‌های نوروزی" در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باتوجه به برگزاری این جشنواره وشعاری که برای نوروز امسال داشتیم –کرمانشاه، پایتخت نوروزی ایران-، در اکثر غرفه‌های صنایع دستی که برپا کردیم، غرفه‌هایی را جهت فروش سوغات سایر مناطق کشور نیز قرار دادیم.

وی در ادامه به نامگذاری سال 98 تحت عنوان سال"رونق تولید" توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: از آنجایی که صنایع دستی یکی از مصادیق تولید داخلی است، لذا امسال در راستای تحقق این شعار توجه جدی به صنایع دستی را در دستورکار قرار می دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: صنایع دستی کرمانشاه از نظر کیفیت و تعداد هنرمندان صنعتگر وضعیت بسیار مناسبی دارد، اما در بحث برندسازی و بازار فروش آن باید کارهای زیادی انجام دهیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار