رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: نیمه ابتدایی سال طرح زوج و فرد در کرمانشاه اجرا نمی‌شود.
کد خبر: ۷۳۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳ 09 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سرهنگ فضل الله شیری  با بیان اینکه طرح زوج و فرد بطور معمول در نیمه ابتدایی سال اجرا نمی‌شود، گفت: اجرای این طرح نیازمند مصوبه شورای ترافیک استان است و هم اکنون اجرای آن را برای نیمه ابتدای سال در برنامه نداریم.

وی افزود: بطور معمول این طرح در نیمه دوم سال با توجه به شروع فعالیت مدارس جهت تسهیل هرچه بیشتر ترافیک در خیابان های مرکزی شهر اجرا می‌شود.

شیری با اشاره به لزوم اجرایی شدن این طرح در سه ماهه ابتدای هر سال، گفت: نیاز است جهت تسهیل ترافیک اجرای این طرح در سه ماهه ابتدایی هر سال نیز تا زمان تعطیلی کامل مدارس ادامه یابد، اما به هرحال مصوبه شورای ترافیک در این زمینه ملاک است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح زوج و فرد تنها یکی از ابزارهای کنترل ترافیک است، گفت: درحال حاضر نیاز است تا دوربین های هدایت و کنترل ترافیک خریداری شود.

وی افزود: هم اکنون 16 دوربین در سطح محورهای پرتردد شهر کرمانشاه فعال است، اما دوربین های دلخواه ما دوربین های کنترل و هدایت ترافیک و ثبت تخلف است.

شیری تصریح کرد: طرز عملکرد این دوربین ها به نحوی است که اگر در مسیر افراد ترافیک وجود داشته باشد اعلام می کند تا خودروها از مسیرهای جایگزین تردد کنند و بعضا به چراغ های راهنمایی و رانندگی متصل هستند و بر حسب ترافیک محورها، زمان چراغ قرمز را تنظیم می کنند تا بار ترافیکی محورها کمتر شود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار