رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که سیاست تحریمی آمریکا مشمول کمک‌ها به سیل زدگان شده است، گفت: آمریکا همان موانعی که برای نقل و انتقال پول برای خرید دارو و غذا را انجام می‌داد درباره سیل هم اعمال کرد.
کد خبر: ۷۳۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 08 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسناحشمت الله فلاحت پیشه در واکنش به موانع ایجاد شده برای کمک کشورها به ایران در پی تحریم‌های ایران توسط آمریکا گفت: ما کشوری بحران خیز هستیم و تجربه کافی برای مقابله با بحران‌ها داریم. در بحران اخیر سیل قرار بود کمک‌های حداقلی بین المللی صورت گیرد که دولتمردان آمریکا با اثبات نقش ضد انسانی خود همچون زلزله اجازه این کار را ندادند.

وی با بیان این که شمول سیاستهای تحریمی به کمک‌های مربوط به زلزله زدگان هم گسترده شده است، گفت: این موضوع بیش از آن که اثر عملی داشته باشد اثر روانی و مبتنی بر نفرت ایرانیان و انسان دوستان از سیاستهای کلی آمریکا را داشته است. لذا در شرایط فعلی اساس حمایت از سیل زدگان و کمک به رفع مشکلاتشان متکی بر اقلام داخلی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ادعای آمریکا مبنی بر باز بودن مسیر کمک رسانی به سیل زدگان درست نیست آمریکایی‌ها اجازه هر گونه نقل و انتقال مالی را نداده اند و همان موانعی که برای نقل و انتقال مربوط به خرید دارو و غذا وجود داشت درباره کمک به سیل زدگان نیز هم وجود دارد. این ادعاها بخشی از عوام فریبی آمریکا است.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار