عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور در گفتگو با تابناک مطرح کرد :
عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور گفت:مدیریت کنونی، مدیریت سنتی، فامیلی و پسرخاله بازی است که باید دست از آن برداریم و کارها را به دست افراد متخصص دهیم.
کد خبر: ۷۳۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ 08 April 2019

امیرسرتیپ فریدون نوری در گفتگو  اختصاصی با خبرنگار تابناک افزود :به علت نقض سازمانی و ناکارآمد بایستی یک سازمان توانمند و منسجم یا یک وزارتخانه تشکیل شود که بتواند بحران ها را مدیریت و راهبری نماید.

وی خاطر نشان کرد: سیل اخیر از لحاظ مالی و روحی خسارت بسیار زیادی را به بارآورد، ما از نزدیک شاهد وضعیت بسیار وحشتناک و خرابی های زیادی بودیم اما اکنون باید نشست، درس گرفت، نتیجه گیری کرد، طرح ریزی و طراحی نمود تا از وقوع چنین حوادثی در آینده پیشگیری شود.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: این تهدیدات را  می شود تبدیل به فرصت نمود.و بعنوانمثال دولت هزینه های بسیار زیادی را متقبل شد تا آب رودخانه ارومیه را افزایش دهد و از خشک شدن آن جلوگیری کند اما همین بارش باعث افزایش ۸۱ سانتی متری آب دریاچه ارومیه نسبت به شهریور سال گذشته و افزایش ۴۰ درصدی آب دریاچه گردید این رحمت الهی است و نعمت است نبایستی به علت سو مدیریت تبدیل به نقمت شود.

امیر نور تصریح کرد:در مرز های استان کرمانشاه، حدود 18 رودخانه وجود دارد و در شهر کرمانشاه نیز رودخانه های قره سو و گاماسیاب همگی بایستی لایروبی شوند چند روز قبل از وقوع سیل در شهر کرمانشاه سازمان متبوعه اقدام به لایروبی رودخانه در بافت روستایی کهریز نمود که این اقدام اگر انجام نمی شد اکنون کهریز در زیر آب بود،بایستی این نوع اقدامات از قبل جهت پیشگیری از وارد آمدن خسارات صورت میگرفت.

ایشان تاکید کرد: بنده معتقد هستم در بحران اخیر تمام دستگاه ها و سازمان ها اعم از دولت، نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، بسیج، نیروهای مردمی و بالاخص هلال احمر جمهوری اسلامی با تمام توان کار کارستانی را انجام دادند منتهی بحث اینجاست اگر در یک واحد زمانی مشخص ارتش و سپاه و بسیج درگیر عملیات در مرز های کشور بودند مانند ۸ سال جنگ تحمیلی و همزمان بحرانی مانند سیل اخیر یا زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد تکلیف کشور چه می شود؟

در ادامه امیر سرتیپ فریدون نوری افزود:بنده از نزدیک شاهد فعالیتها و مدیریت امور در سیل اخیر کرمانشاه شاهد بودم که استاندار محترم کرمانشاه و سازمان های امدادی مانند هلال احمر و ارتش و سپاه در سیل اخیر عملکرد بسیار خوبی را در مدیریت و کنترل بحران پیش آمده از خود نشان دادند.

وی گفت : در سطح کشور نیز هلال احمر جمهوری اسلامی با حضور شخص ریاست محترم جمعیت هلال احمر مسئولین امر ، کارکنان، امدادگران،داوطلبان و بکارگیری تمامی امکانات اثر گذاری بسیار مطلوبی را در راهبری و کنترل بحران اخیر از خود نشان دادند و جا دارد از عملکرد مطلوب دولت ، نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج و سایر نیروهای امدادی تشکر نمود و در نهایت بایستی از تجربه به دست آمده به طور علمی و تخصصی استفاده کرد که در آینده ان شاءالله به چنین مشکلاتی برخورد نکنیم.

گفتگو از حسین مسکنه

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
واقعیتی که وجود دارد و ادامه دار است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار