استاندار ایلام :
استاندار ایلام با اشاره به خسارت ناشی از سیل اخیر استان در حوزه های مختلف گفت : 1200کیلومتر از جاده های استان در 300 نقطه ریزش و رانش کرده است و بیش از 35 هزار هکتار از مزارع و باغات استان در سیل اخیر دچار خسارت شد نو همچنین17 هزار واحد ساختمان در استان دچار خسارت شده اند.
کد خبر: ۷۳۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ 07 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت : اگر سیل ایلام مدیریت نمی شد یک  فاجعه ای در استان اتفاق می افتاد که از وضعیت لرستان بدتر بود زیرا وضعیت توپوگرافی ایلام مستعد سیل است.

وی با اشاره اینکه که دید و بازدید های عید نوروز را به خاطر سیل زده گان کشور کنسل کردیم افزود: هماهنگی‌های لازم در شورای مدیریت بحران انجام شد و تقسیم‌کار در بین دستگاه‌های اجرایی و مرتبط در مناطق مختلف استان شکل گرفت.

استاندار ایلام افزود : شهرهای ایلام، بدره، دره شهر، آبدانان و ایوان در کانون بحران بودند قبل از بروز سیل هابه دره شهر سفر کرده ام و با بررسی بخش ماژین  دستور تخلیه 6 روستا صادر شد .

وی یاداور شد : دره شهر در موج دوم 185 میلیمتر بارش را تجربه کرد و مشکل اصلی ما در این بود که شدت بارش های دره شهر 57 میلیمتر در 3 ساعت بود و مطابق استانداردها از 8 میلی متر در ساعت بیشتر، سیل جاری می شود و این موضوع باعث بروز مشکلاتی در این شهرستان  شد.

سلیمانی دشتکی عنوان داشت : در جریان سیل،  سه پل دسترسی به ماژین خراب شد که روز گذشته  یکی از پل ها بازسازی و راه فرعی دسترسی خودروها به ماژین هم تسطیح شده است.

استاندار ایلام بیان داشت : یکی از مشکلات ما حضور شهروندان در زیر چادر در ایام تعطیلات بود که حتی در ایام بارندگی حاضر به ترک کردن این تفریح گاه ها نبودند.

وی ادامه داد : اما با بلندگو های سیار و خودور های نیروی انتظامی ، زیرنویس، تیزر، فضای مجازی و اخبارهای فوری مردم را در جریان وضعیت هوا قرار دادیم و در جاهایی هم با شدت این پیام ها را به شهروندان و چادر نشینان اعلام می کردیم.

استاندار ایلام افزود: در شهر ایلام با توجه به  احساس خطر مبادرت به  شناسایی کانون‌های ورود سیلاب به شهر ایلام و اقدامات پیشگیرانه ایی ازجمله ایجاد کانال‌های جدید برای مدیریت جریان سیلاب با حضور دستگاه‌های اجرایی و مرتبط انجام شد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به مهمترین کانون های برای جاری شدن سیل در شهر ایلام افزود: ،مهم ترین کانون ها   ارغوان، فرودگاه، هانیوان،بلوار نماز، بانبرز و بانجو بودند که بازدید و ترمیم سیل بند ها و حوضچه های اطمینان این مناطق در دستور کار فوری ستاد مدیریت بحران قرار گرفت.

وی بیان داشت : قبل از موج بارش‌ها آب سدهای کنگیر، دویرج و سد ایلام رهاسازی شده و در سد سیمره که با توجه به اینکه اگر میزان دبی آب در سد سیمره بالا می‌رفت پمپاژهای پایین‌دست سد دچار مشکل می‌شدند، درنهایت تصمیم گرفته شد که ورودی و خروجی آب در سدهای ایلام کنترل و رهاسازی شود.

سلمانی دشتکی  یادآور شد :  اگر ورودی و خروجی سدهای ایلام مدیریت و ظرفیت سازی نشده بود، سدهای دویرج، ایلام و کنگیر سر ریزمی کردند و فاجعه به بار می آمد.

استاندار ایلام با اشاره به خسارت ناشی از سیل اخیر در استان افزود:  1200کیلومتر از جاده های استان در 300 نقطه ریزش و رانش کرده است  وبیش از 35   هزار هکتار از مزارع و ۷۶۰ هکتار از باغات استان در سیل اخیر دچار خسارت شد نو همچنین17 هزار واحد ساختمان در استان دچار خسارت شده اند.

وی به اعلام خسارت بیش از هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های استان کرد یادآور شد :  در شورای امنیت کشور، ایلام جزو استان‌های برتر در حوزه مدیریت بحران معرفی شده است.

استاندار ایلام یادآور شد :  رئیس بنیاد مستضعفان فردا دوشنبه به ایلام  جهت  بررسی اوضاع امداد رسانی این بنیاد در مناطق سیل زده استان سفر می کند و از شهرستان ملکشاهی نیز بازدید بعمل می آورد.

وی با اشاره به اینکه در 4 استان وزیر معین تعیین شده است افزود:   دکتر نمکی بعنوان وزیر معین استان انتخاب شد انتخاب دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت بعنوان وزیر معین باتوجه به اینکه معاون سازمان برنامه و بودجه است و دیگر اینکه وی آشنایی خوبی با ایلام دارد یک انتخاب خوب بود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: پل گاومیشان در بالاتر از پل فعلی با همکاری وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث می‌شود.

وی یادآور شد : سپاه و ارتش و شرکت بازرگانی، کمیته امداد و بسیج و بنیاد برکت در حین سیل و بعدازآن، پای‌کار بودند و هماهنگی و تعامل بسیار خوبی بین نهادهای مختلف در مدیریت بحران سیل استان وجود داشت

استاندار ایلام با اشاره به طرح‌های شاخص در سال 98افزود: در سال 98 طرح گرمسیری به‌عنوان طرح شاخص در استان باید به سرانجام برسد و بخش انتقال خطوط آب این سامانه در استان مرتفع شود.

وی با اشاره به تبدیل دهستان آسمان آباد به بخش، بخش های هلیلان و چوار به شهرستان یادآور شد : احتمال تبدیل بخش هلیلان به شهرستان نزدیک تر از دیگر موارد می باشد.

سلمیانی یادآور شد: احتمالا اواخر اردیبهشت ماه رئیس‌جمهور محترم به استان سفر خواهد کرد که  در این سفر راه‌آهن ایلام کلنگ زنی شود .

وی افزود: بحث افتتاح فازهای جدید پتروشیمی ایلام و جانمایی پتروشیمی دره شهر و مهران با حضور ایشان پیگیری و در سال جاری انجام شود، گفت؛ برای میادین نفتی استان 700 میلیون دلار اختصاص‌یافته است و واحد اولفین پتروشیمی ایلام نیز امسال افتتاح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار