مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه از کوچ ۵۰۰۰ خانوار عشایر در استان خبر داد و گفت: با توجه به سیلاب اخیر ممکن است کوچ با اندکی تأخیر انجام شود.
کد خبر: ۷۳۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 07 April 2019

به گزراش تابناک به نقل از مهر،حسن احمدی اظهار داشت: با توجه به فروکش سیلاب اخیر کوچ عشایر از پانزدهم فروردین آغاز شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه جاری عمده عشایر نسبت به کوچ اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به مشکلاتی که سیل در مسیرهای تردد عشایر ایجاد کرده ممکن است کوچ با اندکی تأخیر انجام شود.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته این تأخیر با لحاظ بارش‌های خوبی که در کرمانشاه و استان‌های همجوار داشته مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی از کوچ ۵۰۰۰ خانوار عشایر خبر داد و افزود: این خانوارها به مناطق گرمسیری استان شامل قصرشیرین، سومار، سرپل ذهاب، گیلانغرب، پاوه و جوانرود و نیز مناطق مهران و دهلران استان‌های ایلام و مناطق گرمسیری خوزستان و لرستان کوچ کرده بودند.

به گفته احمدی عشایر مذکور در این ایام به مناطق ییلاقی پاوه، کرمانشاه، جوانرود، کنگاور، اسدآباد، سنقر، صحنه و هرسین کوچ خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی لازم برای توزیع ارزاق این عشایر در مناطق ییلاقی، میان بند و قشلاقی را داریم، بیان داشت: به عشایر کوچ رو خدماتی نظیر توزیع آرد، سوخت فسیلی، کپسول‌های گاز مایع و نفت سفید ارائه خواهد شد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار