مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح ملی امدادو نجات نوروزی 102 پایگاه امدادونجات و پست ایمنی و سلامت به میهمانان ومسافرین نوروزی خدمت رسانی می‌کند.
کد خبر: ۷۲۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ 17 March 2019

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح ملی امدادو نجات نوروزی 102 پایگاه امدادونجات و پست ایمنی و سلامت به میهمانان ومسافرین نوروزی خدمت رسانی می‌کند.
 مجتبی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام اینکه تمامی عوامل امدادی استان در حالت آماده باش کامل قراردارند اظهار کرد: استان مازندران با توجه به موقعیت طبیعی و جاذبه های بی نظیر خدادادی همه ساله در فصول مختلف به ویژه در ایام نوروز میزبان میهمانان و گردشگران بسیاری است که ارائه خدمات مورد نیاز آنان رسالت خطیر همه دستگاههای اجرایی است و جمعیت هلال احمر نیز بر حسب ماموریت ذاتی خویش و بعنوان یکی از اعضای مهم ستاد تسهیلات سفراستان با تمام ظرفیت اجرایی و عملیاتی در این عرصه حضور دارد.

وی تصریح کرد: البته خدمات جمعیت هلال احمر تنها منوط به نوروز یا تابستان نیست بلکه واقعیت این است که هلال احمر مازندران با توجه به میزبانی همیشگی از میلیون ها گردشگر،در تمام طول سال آماده ارائه خدمات مورد نیاز به هموطنان است.

اکبری با تاکید بر نقش محوری جمعیت هلال احمر در فرآیند اجرای عملیات های امداد و نجات و صیانت از کرامت انسانی گفت: نگاهی به نیازهای روز افزون جوامع انسانی به خدمات و کمک های اضطراری نشان می دهد که نقش و جایگاه جمعیت هلال احمر تا چه میزان حیاتی و نجات بخش است که البته این وضعیت مایه مباهات و باعث افتخار همه کسانی است که جمعیت هلال احمر را کانونی برای خدمت رسانی بی منت به همنوعان برگزیده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از تبلور و تجلی فرهنگ داوطلبی و نوع دوستی به عنوان هدف مهم اجرای طرح نوروزی در این استان خبر داد و گفت:طرح های نوروزی در حقیقت بزرگترین مانور عملیاتی هلال احمر است و آنچه را ما در طول یکسال برنامه ریزی و توان افزایی نمودیم در این ایام و در روزهای خدمت رسانی به میهمانان استان باید به منصه ظهور برسد.

اکبری با تاکید بر بسیج تمامی توان عملیاتی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان برای خدمت رسانی به میهمانان نوروزی افزود: امسال بیش از سه هزار نفراز نجاتگر ان،داوطلبان وجوانان آموزش دیده عضو جمعیت هلال احمر استان به مسافرین و میهمانان نوروزی خدمات مورد نیاز را ارائه خواهند داد.

این مسئول با تاکید بر این نکته که به منظور خدمت رسانی مطلوب به میهمانان نوروزی همه عوامل امدادی و ظرفیت پشتیبانی این جمعیت در آمادگی کامل قرار دارند گفت: امدادگران وجوانان پرشور و با نشاط و داوطلبان نیک سیرت و نیک اندیش جدی تر از سالهای گذشته در اجرای طرحهای نوروزی مشارکت دارند.

وی با تاکید بر اینکه پایش مستمر کمیت و کیفیت خدمت رسانی شعب و پایگاههای هلال احمر، از برنامه های مهم ما در اجرای طرح نوروزی است تصریح کرد: هیچگونه کاستی و بی نظمی در فرایند اجرای طرح نوروزی در مناطق مختلف استان پذیرفتنی نیست و همه اعضای مشارکت کننده در طرح، به خصوص مدیران شعب باید با جدیت و مسئولیت پذیری در خدمت مردم و میهمانان نوروزی استان باشند.

*خدمت رسانی به میهمانان نوروزی با رویکرد نشاط اجتماعی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران در خصوص کمیت و کیفیت برنامه های نوروزی این جمعیت با اشاره به اینکه خدمات نوروزی هلال احمر استان امسال با رویکردهای جدید اجرا می شود گفت: با عنایت به تاکید مسئولان مبنی بر اهتمام به نشاط اجتماعی و تقویت امید در جامعه، این موضوع به عنوان یکی از محورهای مهم برنامه های نوروزی هلال احمر استان لحاظ گردیده است.

این مسئول گفت: هلال احمر مازندران یکی از سازمانهای مهم در استقبال و خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی استان است و ما بر اساس برنامه های ابلاغی از سوی جمعیت هلال احمر مرکز و همچنین به موجب تدابیر مدیریتی در سطح استان در راستای خدمت رسانی بهینه و تسهیل شرایط برای حضور گردشگران برنامه های متنوعی را با محور تقویت نشاط اجتماعی تدوین و عملیاتی خواهیم کرد.

اکبری با اشاره به اینکه شاخص ترین این برنامه ها طرح امداد و نجات و طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی است که بصورت تخصصی دو معاونت امداد و نجات و امور جوانان هلال احمر استان مسئول مستقیم اجرای آن هستند؛ تصریح کرد: در حقیقت همه معاونتها و حوزه های ستادی و شهرستانی هلال احمر استان، پشتیبان اجرای طرحهای مزبور هستند.

وی با تشریح جزییات و کیفیت اجرای طرح های نوروزی هلال احمر مازندران گفت: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح ملی امدادو نجات نوروزی 102 پایگاه امدادونجات و پست ایمنی و سلامت به میهمانان ومسافرین نوروزی خدمت رسانی خواهد نمود تا شرایط مطلوبی را برای آرامش و سفر ایمن در سطح استان فراهم نماید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران در همین زمینه افزود: در اجرای طرح امداد و نجات علاوه بر 102ثابت و سیار ،۷۵پست سیار موتوری ،یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته امدادی و یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت دارند تا به فوریت های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

اکبری گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی امسال حدود سه هزار نفراز امدادگر ان،جوانان و داوطلبان جمعیت استان حضور فعال خواهند داشت.

وی گفت: همه توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی بکارگیری می شوند، تا خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی استان در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

اکبری تصریح کرد: طراحی ربات تلگرامی رسام (راهنمای سفرایمن مازندران) و طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن نجات هلال احمر با قابلیت پاسخگویی سریع به نیازهای امدادی گردشگران در هرمکان و زمان و همچنین فعالیت سامانه ارتباطی ۱۱۲ ندای امداد که بصورت شبانه روزی فعال است و استفاده از تیم سحاب(سامانه حرکتهای امدادی بشردوستانه) از جمله تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی مطلوب به مسافرین نوروزی است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر مازندران در چهار سال متوالی گذشته همواره عنوان برتر کشوری را در اجرای طرح نوروزی به‌دست آورده که این مهم نشان دهنده توان عملیاتی بالای هلال احمر استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران با تاکید براینکه جمعیت هلال احمر مازندران با تمام توان عملیاتی در خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی مشارکت خواهد داشت گفت: مهربانی، میهمان نوازی و تمهید بهترین شرایط اقامت و پذیرایی، رسم دیرین ساکنان خطه مازندران است و هلال احمر استان به عنوان یکی از دستگاههای ذیربط در این زمینه همه توان عملیاتی و سازمانی خود را به کار خواهد گرفت تا میهمانان نوروزی خاطره ای شیرین و بیادماندنی از سفر به مازندران به یادگار داشته باشند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار