کد خبر: ۷۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 05 August 2015

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، اعضا وضعیت نامناسب سالن های ورزشی شهر را نقد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج پیش از ظهر سه شنبه با بررسی چند لایحه شهرداری کرج آغاز شد در این جلسه مصوب شد برای پاسداشت ارزش های ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ به نسل های آینده پارک موزه دفاع مقدس در پارک جهان نمای کرج ایجاد شود.

در این جلسه به شهرداری کرج اجازه داده شد برای مساعدت مالی یک صد میلیون ریالی به مسجد صاحب الزمان واقع در خیابان المهدی اقدام کند، این درخواست از سوی هیات امنای مسجد صاحب الزمان و برای مساعدت مالی خرید ملکی در پشت کتابخانه مسجد و اضافه شدن آن به مساحت کتابخانه مسجد مطرح شده بود.

روح الله کیان عضو شورای شهر کرج در این خصوص بیان کرد: در خیابان المهدی با جمعیت بالا و وجود یک هزار و سیصد واحد تجاری یک مسجد وجود دارد استفاده از ملک درخواستی با ورودی جداگانه و خارج از مسجد برای کتابخانه آن ضروری است.

این لایحه بعد از مطرح شدن در کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج مصوب شد.

در بررسی لایحه دوم، مقرر شد که شهرداری کرج بخشی از پارک جهان نما را برای احداث پارک موزه دفاع مقدس زیر نظر سازمان پارک ها و فضای سبز و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اختصاص دهد.

پارک موزه دفاع مقدس در کرج جانمایی شود

کیان افزود: در بسیاری از استان ها چنین اقداماتی برای پاسداشت مقام جانبازان و در قالب جانمایی سوئیت هایی برای استراحت و تفریح آنها انجام شده است، لذا نیاز است چنین پارک موزه ای در کرج احداث شود.

مصطفی سعیدی سیرایی دیگر عضو شورای شهر کرج گفت: پارک جهان نما در ورودی شهر واقع شده و به علت حجم بالای ترافیک دسترسی عموم مردم به این پارک با مشکل مواجه است به همین منظور این مکان برای احداث پارک موزه دفاع مقدس مناسب نیست.

در ادامه سید علی اکبر میروکیلی معاون فرهنگی شهرداری کرج گفت: شهرداری زمین های چند هکتاری زیادی برای احداث چنین مجموعه هایی دارد.

وی با اشاره به اینکه مساعدت مالی از سوی شهرداری کرج برای کمک به احداث پارک موزه دفاع مقدس ضروری است، افزود: این اقدام نه تنها به پارک آسیبی نمی رساند بلکه سوابق خوبی برای استان محسوب خواهد شد.

سعید مصطفایی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با بیان اینکه پارک جهان نما زیرساخت های لازم برای احداث این پارک موزه را ندارد، گفت: به دلیل وجود مشکلات ترافیکی در این پارک، به طور قطع گره های ترافیکی آن با احداث چنین موزه ای در آینده بیشتر خواهد شد.

این لایحه نیز با شرط اینکه تا قبل از مطرح شدن در صحن علنی شورا باید متراژ آن مشخص شود، در کمسیون فرهنگی مصوب شد.

در ادامه جلسه کمیسیون فرهنگی، لایحه ای دیگر شهرداری مبنی بر درخواستی از آموزش و پرورش بررسی شد، در قالب این لایحه و در صورت تصویب کمسیون، شهرداری کرج با احداث ۳۰ باب واحد تجاری در ۱۰ درصد از مساحت عرصه ۱۵ مدرسه موافقت می کند.

احداث واحدهای تجاری در مجاورت برخی مدارس کرج

مریم قهرمانی عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج در مورد این لایحه گفت: این مدارس به خیابان های اصلی دسترسی دارند با افزوده شدن واحد تجاری مشکلات مالی مدارس حل می شد از سوی دیگر با عرضه لوازم التحریر در این واحدهای تجاری کمکی به رفع نیازهای دانش آموزان است.

مجید کاویانی عضو شورای شهر در مخالفت با این لایحه گفت: در طرح تفضیلی تعیین کاربری ها مشخص است ایجاد چنین واحدهای تجاری مشکلات ترافیکی در خیابان ها را بیشتر می کند در حال حاضر احداث برخی مدارس غیرانتفاعی در محلات و یا خیابان های پر ترافیک، موجب سنگین تر شدن ترافیک می شود.

محمد علی بخشی نایب رییس شورای شهر کرج بیان کرد: ایجاد چنین واحدهای تجاری آن هم در کنار مدارس، کمکی به ارتقای فرهنگ تعلیم و تربیت نمی کند، اما برخی فضاهای آموزشی متروکه مانند مدرسه بیلقان وجود دارد که می تواند به یک مرکز تجاری فرهنگی تبدیل شود.

مصطفایی نیز در ادامه آسیب شناسی احداث واحدهای تجاری در مجاورت مدارس را ضروری خواند و گفت: در حال حاضر رو به روی مدرسه دخترانه شرافت و یا رو به روی آموزش و پرورش ناحیه ۳ واحدهای تجاری ایجاد شده است که هیچگونه هماهنگی با مسائل فرهنگی و آموزشی برای دانش آموزان ندارد، به همین منظور بهتر است مشاغلی ایجاد شود که در راستای فعالیت های فرهنگی کار می کنند.

به دنبال بررسی چندین لایحه شهرداری، لایحه تزریق بودجه ۱۵ میلیون تومانی به شیرخوارگاه امام علی (ع) نیز در جلسه کمسیون فرهنگی بیان و مصوب شد.

رسیدگی به وضعیت سالن های ورزشی کرج مدیریت قاطع می خواهد

در لحظات پایانی جلسه نیز سعید فیروزگاه، رییس کمسیون فرهنگی شورای شهر کرج با انتقاد از وضعیت نامناسب سالن های ورزش سطح شهر گفت: رسیدگی به وضعیت سالن های ورزشی کرج مدیریت قاطع می خواهد و اگر کمبود بودجه در این زمینه وجود دارد باید از سوی معاونت مربوطه مطرح شود.

وی در ادامه افزود: شنیده شده که بودجه مخصوص بازی های محلات برای مصارف دیگر هزینه می شود که موجب گله مندی برخی از اعضای شورای شهر شده است.

مجید کاویانی نیز با اشاره به اینکه سالن ورزشی دلاوران در ۴۵ متری کاج وضعیت نامناسبی دارد، افزود: به بهانه جانمایی صندلی های جدید برای نشستن تماشاگران، سکوی های سنگی نشیمن ها آسیب دیده است، در صورتی که این سالن با مشکلات مهمتری مانند کمبود سرویس بهداشتی، آبخوری ها و یا تامین سرمایش مواجه است که باید به آنها پرداخت.

در پایان حسین سعیدی سیرایی مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج نیز در پاسخ به گلایه های اعضای شورای شهر کرج در مورد وضعیت سالن های ورزشی گفت: برای تجهیز سالن های ورزشی اقدامات خوبی انجام شده است به عنوان مثال در سالن دلاوران که به آن اشاره شد، نشستن تماشگران بر روی سکو های سنگی آزار دهنده بود به همین منظور ۵۰۰ صندلی جایگزین شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار