حجت الاسلام هادی عسگری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ۹ هزار ۷۹۶ شهید، ۲۱ هزار و ۳۰۹ جانباز و هزار و ۷۹۰ آزاده برای پیروزی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
کد خبر: ۷۲۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 13 March 2019

حجت الاسلام هادی عسکری در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:هم اکنون چهار هزار و ۸۳۱ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های استان از پوشش تحصیلی بنیاد شهید برخوردارند که هزار و ۹۳۲ نفر از آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد:برای ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان شامل زندگینامه، وصیت نامه، خاطرات همرزمان، رمان، دست خط و دست نوشته شهدا پرونده فرهنگی تشکیل داده شده است و در راستای دسترسی پژوهشگران و محققان برای رمان نویسی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس بنیاد شهید اقدام به مستند سازی و ثبت سند زندگینامه شهدای استان کرده است.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه اظهار داشت:۴۷ هزار و ۳۴۲ نفر از اعضای خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان بیمه تکمیلی و ۴۴ هزار و ۱۰۱ نفر نیز دارای بیمه خدمات درمانی هستند.

به گفته این مسئول،چهار گروه از بیماران اعصاب روان، شیمیایی، ضایع نخاعی و گروه ویژه که پنج هزار و ۶۷۱ نفر می‌شوند زیرپوشش بنیاد شهید استان کرمانشاه است که به سه شیوه تحویل کالا، پرداخت هزینه و نقدسازی خدمات پزشکی از بنیاد دریافت می‌کنند.

 حجت الاسلام عسکری تصریح کرد:جهت سهولات در ارایه خدمات سایت ایثار برای ارائه خدمات خانواده شاهد و ایثارگران در ۲ سال گذشته راه اندازی شده است و سامانه سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) و اتوماسیون اداری بنیاد شهید در طول این ۲ سال بیش از ۶۴ هزار خدمت الکترونیکی برخط برای صدرو کارت بنیاد، وام ازدواج، درخواست استعلام انواع وام مسکن و اشتغال، ثبت بیکاری ارائه کرده است.

ویدر ادامه با اشاره به فرارسیدن 22 اسفند و روز شهید اظهار داشت: برای دوام و بقای این نظام الهی خون‌های بسیاری به زمین ریخته شده که قطره‌قطره این خون‌های پاک، دارای پیامی مهم از سوی شهدای والامقام است و لذا باید تلاش کنیم که این پیام‌ها به‌درستی به نسل جوان و آینده‌ساز کشور منتقل و این فرهنگ غنی در نهادینه شود و 22 اسفند یکی از مهم‌ترین روزهایی است که ما وظیفه‌داریم باعظمت بخشیدن به این روز بزرگ یاد و خاطره شهدا را در جامعه زنده نگه‌داریم. 

عسگری گفت : غبار روبی و عطر افشانی و گلباران مزار شهدا  در سطح استان؛ دیدار با ائمه جمعه، سخنرانی پیش از نماز جمعه مدیر کل بنیاد شهید استان، دیدار با خانواده شهدا و شهدای مدافع حرم، برپایی همایش های مختلف ، برگزاری کارگاههای آموزشی، برگزاری نشست نخبگان شاهد و ایثارگر، برگزاری 40 دیدار از سوی ۴۰ دستگاه با 40 خانواده شهدای استان، ویزیت رایگان برخی مراکز درمانی، درختکاری به نام شهدا، مطرح کردن مباحث مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت در تمامی کلاسهای درس مدارس استان ازجمله برنامه های استان کرمانشاه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه در پایان ابراز داشت:شهدا انسان‌های باعظمتی بودند که در دوران حیات خود هیچ‌چیز برای خود نخواستند و تنها دغدغه آن‌ها اسلام، حجاب، نماز، ارزش‌های انقلاب و خدمت به دیگران بود چراکه آن‌ها خود را به‌خوبی شناخته و باخدای متعال معامله کردند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار