رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت:محور کامیاران با ۳۳ نفر کشته را یکی از بحرانی‌ترین محورها استان است که پس از این محور به ترتیب محورهای کرمانشاه به روانسر، روانسر به پاوه، بیستون به سنقر، و قصرشیرین به سرپلذهاب بیشترین تصادفات برون شهری را به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۷۲۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 11 March 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، سرهنگ محمد حیدری ظهر در نشست خبری با خبرنگاران استان کرمانشاه افزود:طی ۱۰ ماهه اول امسال در سطح کشور حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای اتفاق افتاده که در این راستا علاوه بر هزینه‌های روحی و روانی وارد بر خانواده‌ها بیش از ۵ درصد درآمد ناخالص ملی کشور صرف تصادفات می‌شود.

 وی خاطر نشانکرد: جاده حمیل یکی از جاده‌های پرخطر استان کرمانشاه است که در طول سال ۹۶ حدود ۲۵ نفر فقط در این جاده تلفات داشتیم.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اظهار داشت:تلفات جاده‌ای برون شهری استان کرمانشاه ۳ درصدکاهش داشته که این آمار یعنی ۱۱ نفر از تلفات جاده‌ای کاهش یافته است.

حیدری تصریح کرد: آمار تلفات جاده‌ای از اول امسال تاکنون ۳۱۷ نفر است که طی این ۱۱ ماهه اول امسال ۴۵۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شدند.

 به گفته این مسئول،۲۰ درصد از مجروحین دچار ضایعات نخاعی می‌شوند،که از تبعات تصادفات می‌توان به خلاءهای عاطفی اشاره کرد که در آینده آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: نوع برخورد در تصادفات رانندگی بر اساس گزارشات کارشناسان به میزان ۵۵ درصد تصادفات وسیله نقلیه با وسیله نقلیه، ۴۰ درصد ناشی از خروج از جاده و واژگونی، ۳۸ درصد ناشی از تصادف بر اثر عدم کنترل وسایل نقلیه، ۲۲ درصد عدم توجه به جلو، ۱۲ درصد انحراف به چپ و ۸ درصد عدم رعایت حق تقدم است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ابراز داشت:مطابق آمار پزشکی قانونی بیش از ۵۲ درصد علل مرگ و میر افراد بر اثر ضربه به سر است، واکثر این فوت شدگان از ناحیه سر آسیب دیدند و نبستن کمربند ایمنی یکی از مهمترین دلایل این اتفاق است.

حیدری  افزود:حدود ۶۴ درصد در محل تصادف و فقط ۲۸ درصد در مراکز درمانی فوت شده‌اند که نسبت به آمار ۴۱ درصد یک کشور این آمار قابل قبولی است.

ایشان افزودند:طرح‌های نوروزی از بیست و پنجم اسفندماه آغاز و با توجه به افزایش روزهای تعطیل در این ایام طرح نوروزی امسال طولانی‌تر خواهد بود و تا ۱۷ فروردین ادامه خواهد داشت.

به گفته حیدری ؛ ۱۰۵ تیم گشتی به صورت محسوس و نامحسوس جهت کنترل محورهای مواصلاتی استان فعالیت می کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اگفت: سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات ثابت شامل ۲۹ دستگاه دوربین نصب شده توسط راهداری و همچنین ۸۰ دستگاه دوربین‌های کنترل سرعت در اختیار پلیس قرار خواهد گرفت.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار