مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: اگر مرز خسروی باز شود، تردد زائرین ۱۰ استان از این مرز به عتبات عالیات انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۷۲۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸ 07 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حامد دارابی ، با اشاره به موافقت شورای امنیت ملی با بازگشایی مرز خسروی جهت تردد زائرین عتبات عالیات، اظهار کرد: هرچند موافقت شورای امنیت ملی به سازمان حج و زیارت ابلاغ شده، اما برای بازگشایی این مرز باید طرف عراقی هم اعلام آمادگی کند.

وی گفت: درصورتی که طرف عراقی نیز با بازگشایی خسروی موافقت کند، در مرحله اول تردد زائرین حداقل 10 استان را از این مرز خواهیم داشت.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به اینکه از دیرباز تردد زائرین عتبات عالیات را از مرز خسروی داشته ایم، لذا زیرساخت های خوبی در این مرز ایجاد شده و هر زمان که طرف عراقی اعلام موافقت کند، آمادگی کاملی داریم تا تردد زائرین را از سر بگیریم.

وی درادامه با اشاره به کاهش هزینه های سفر زائرین کرمانشاهی به عتبات عالیات با بازگشایی این مرز، اعلام کرد: با توجه به کوتاهتر شدن مسیر زائرین کرمانشاهی در صورت تردد از مرز خسروی، هزینه های این سفر نیز برای زائرین ما کاهش خواهد داشت.

دارابی همچنین ارتقاء وضعیت اقتصادی استان را از دیگر مزیت های بازگشایی مرز خسروی برای کرمانشاه اعلام کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار