رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان کرمانشاه خواستار برقراری پرواز از کرمانشاه به مقاصد بین‌المللی و همچنین مقاصد داخلی از جمله شیراز، اصفهان و شهرهای شمالی کشور شد.
کد خبر: ۷۲۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ 05 March 2019

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه فردین امیری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت صنعت گردشگریو با بیان اینکه امروزه این صنعت درآمدی بالاتر از صنعت نفت دارد، گفت: استان کرمانشاه نیز در حوزه گردشگری پتانسیل‌ها و مزیت‌های زیادی دارد که می‌توان به آنها اتکا کرد.

وی وجود بیش از چهار هزار اثر تاریخی، ۱۸ هتل، ۷۳ دفتر گردشگری، ۲۱ مهمانپذیر و ۳۲۰۰ تخت اقامتی را از جمله این ظرفیت‌ها برشمرد و تاکید کرد: کرمانشاه در زمینه زیارتی، مذهبی، تاریخی، طبیعی، توریسم سلامت، بازرگانی و تجارت، حوزه جنگ و راهیان نور، مناطق جنگی، بخش کشاورزی و جشنواره‌های آیینی از جمله جشنواره انار و انگور و ... ظرفیت‌های بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه امروزه دنیا حتی از گردشگری سیاه که مربوط به وقایع تلخ است نیز استفاده می‌کند، یادآوری کرد: برای مثال ما می‌توانیم از زلزله سرپل ذهاب نیز به عنوان یک فرصت گردشگری استفاده کنیم و بخشی از آثار آن را برای بازدید گردشگران نگه داریم.

وی ادامه داد: به علاوه در استان کرمانشاه ۱۵ اقامتگاه بوم گردی نیز داریم که البته فقط چهار مورد آنها مناسب و نیروهای آن آموزش دیده هستند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۶۰ مرکز پذیرایی بین راهی در استان، عنوان کرد: متاسفانه از این تعداد فقط ۶۰ مورد مجازند و حدود ۱۰۰ مرکز غیرمجاز پذیرایی بین راهی داریم.

امیری در ادامه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در وهله اول نیازمند مسیرهای دسترسی مناسب است، خاطرنشان کرد: کرمانشاه اگرچه در حوزه راه‌های زمینی وضعیت مناسبی دارد، اما از نظر ارتباطات هوایی ضعیف هستیم.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان کرمانشاه با انتقاد از نبود پروازهای خارجی در فرودگاه کرمانشاه، عنوان کرد: این در حالی است که فرودگاه کرمانشاه از دهه ۸۰ بین المللی شده است.

وی اضافه کرد: در گذشته شاهد فعالیت شرکت هواپیمایی "ترکیش" در کرمانشاه بودیم که به نزدیک ۱۷۰ مقصد بین المللی پرواز داشت، اما متاسفانه این شرکت از کرمانشاه رفت و هیچکس هم پیگیر موضوع نشد.

امیری خواستار برقراری مجدد پروازهای خارجی در فرودگاه کرمانشاه شد و یادآوری کرد: دفاتر گردشگری هم پر شدن بلیت این پروازها را تضمین می‌کنند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان کرمانشاه تاکید کرد: همچنین باید برخی پروازها را نیز به مقاصد داخلی از جمله اصفهان، شیراز و شهرهای شمالی کشور برقرار و مقاصد گردشگری جدیدی را از طریق این استان‌ها برای کرمانشاه بازگشایی کنیم.

وی اشاره‌ای هم به نقاط ضعف حوزه گردشگری استان داشت و یکی از این نقاط ضعف را نبود تبلیغات مناسب دانست و گفت: متاسفانه کرمانشاه را به خوبی برای گردشگران معرفی نمی‌کنیم.

به گفته امیری هنوز در بسیاری از زمینه‌ها تابلوهای راهنمایی مناسب، راهنمایان گردشگری آموزش دیده، کیوسک‌های اطلاع رسانی گردشگری و ... نداریم.

وی معتقد است، حتی بسیاری از کارکنان مراکز گردشگری، مراکز خدماتی و پذیرایی و حتی رانندگان تاکسی شیوه برخورد با گردشگران را به خوبی نمی دانند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری استان کرمانشاه وجود مشاغل مزاحم شهری را نیز از دیگر نقاط ضعف گردشگری کرمانشاه دانست و اضافه کرد: برای مثال تکیه معاون‌الملک که یک اثر بسیار مهم است در محدوده مرکزی شهر کرمانشاه و بین خشکبار فروشی‌ها گم شده است.

وی از فعالیت برخی از سایت‌های غیرمجاز گردشگری هم انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه مردم هم از این سایت‌ها تور گردشگری می‌خرند.

امیری اضافه کرد: همچنین بعضی از افراد غیرمتخصص نیز به عرصه تورگردانی وارد شده اند. برای مثال در محدوده "سید فاطمه" شهر کرمانشاه تعدادی خانم هستند که تور گردشگری می فروشند و مردم هم از آنها خرید می کنند.

وی از تداخل کاری که برخی ادارات هم در زمینه برگزاری تورهای گردشگری ایجاد کرده اند، انتقاد کرد.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه با اشاره به چند پیشنهاد که می‌تواند به بهبود وضعیت گردشگری استان کمک کند، ادامه داد: پیگیر آن هستیم که همایش دفاتر گردشگری کل کشور را در کرمانشاه برگزار کنیم.

امیری افزود: پیشنهاد داریم کرمانشاه به عنوان شهر خلاق موسیقی به یونسکو معرفی شود.

وی همچنین خواستار تدوین طرح جامع گردشگری استان کرمانشاه شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار