مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: به دنبال آن هستیم دبیرخانه دائمی جشنواره منطقه‌ای شبدیز را در کرمانشاه راه بیندازیم.
کد خبر: ۷۲۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸ 05 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،، حجت الاسلام رحیم جعفری در حاشیه افتتاح شصت و دومین جشنواره منطقه‌ای شبدیز که امروز (14 اسفند) به میزبانی کرمانشاه آغاز شد، اظهار کرد: این جشنواره بعد از ۱۵ یا ۱۶ سال تعطیلی طی سال گذشته و امسال احیا شد و یکی از جشنواره‌های موفق و با کیفیت کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های قابل توجهی برای برگزاری این جشنواره دارد، اضافه کرد: کرمانشاه در حوزه فیلم کوتاه یکی از قطب‌های کشور هستیم.

رحیمی از پیگیری برای دائمی کردن جشنواره شبدیز برای کرمانشاه و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی آن در استان خبر داد و گفت: اگر سیاست‌های انجمن سینمای جوان کشور اجازه دهد به سمت ملی شدن این جشنواره نیز می رویم.

وی در ادامه با بیان اینکه این جشنواره مطالبه خود هنرمندان نیز هست و استقبال خوبی از این جشنواره دارند، یادآوری کرد: امسال بیش از هزار اثر در بخش های مختلف عکس، فیلم و فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: نکته دیگر درباره جشنواره شبدیز رویکرد گردشگری و میراث فرهنگی آن است و به دنبال آن هستیم که از طریق این جشنواره کرمانشاه را به تمام کشور معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و فقط به استان‌های غرب کشور محدود نیست، عنوان کرد: تعداد زیادی از هنرمندان استان‌های مختلف کشور در این جشنواره حضور دارند که می‌توانند مبلغانی برای کرمانشاه باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه برای برگزاری این جشنواره حدود دو میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: ۵۰ درصد این رقم از منابع داخلی استان و ۵۰ درصد مابقی از وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار