عدلو بیشترین شکایات از سوی شهروندان را برخورد نامناسب میوه فروشان دروازه کازرون عنوان می‌کند و می‌گوید: برخورد نامناسب برخی فروشندگان در منطقه دروازه کازرون با شهروندان تاسف بار است و مشتریان نباید از فروشندگانی که برخورد بدی دارند و میوه بی‌کیفیت را به قیمت حراجی می‌فروشند، خرید کنند.
کد خبر: ۷۲۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 05 March 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: یکی از نگرانی‌های مردم هنگام خریدهای شب عید و روزهای آغازین سال نو، گرانی میوه است. چند سالی است که با تشکیل ستاد تنظیم بازار شب عید و ذخیره‌سازی میوه تا حدودی مشکل گران‌فروشی و کم فروشی در بازار میوه و تره بار کنترل شده است، اما همچنان متخلفانی وجود دارند که برای سود بیشتر کرامت انسانی خود را زیر پا می‌گذارند.

مدیر توسعه بازرگانی و رئیس تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از ذخیره‌‌سازی پرتقال و سیب ویژه شب عید در کشور خبر می‌دهد و می‌گوید: پرتغال والنسیا دارابی برای بازار فارس و دیگر استان‌ها ذخیره و در سردخانه‌ها نگهداری شده است که در طرح تنظیم بازار شب عید از روز 25 اسفند ماه تا 15 فرودین ماه توزیع می‌شود.

هدایت‌الله رحیمی با تاکید بر اینکه شهروندان از بابت تامین میوه شب عید هیچ گونه نگرانی نداشته باشند، می‌افزاید: سیب تنظیم بازار شب عید برای بازار داخلی استان و برای دیگر استان‌های کشور ذخیره‌سازی شده و این در حالی است که علاوه بر آن انواع میوه، مقدار دیگری مازاد بر نیاز مردم فارس از باغداران خریداری و ذخیره‌سازی شده است که در صورت احساس نیاز بازار بدون فوت وقت به بازار میوه تزریق می‌شود تا قیمت میوه ثابت بماند.

وی با مطرح کردن این موضوع که امسال مانند سال‌های دیگر سعی شده مرغوب‌ترین و کم حجم‌ترین میوه‌های سیب وپرتقال را متناسب با قیمت روز بازار با افزایش قیمت حدود 15 درصدی از طریق 110 بازارچه و واحدهای طرح تنظیم بازار در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: مرغ و گوشت نیز از طریق این بازارچه‌ها توزیع می‌شود.

به گفته رئیس تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تدابیری که اندیشیده شده است در صورت افزایش یافتن قیمت مرغ به منظور کنترل بازار، مرغ‌های تنظیم بازار دربین شهروندان توزیع می‌شود تا از سودجویی افراد جلوگیری شود.

 

رحیمی زمان توزیع مواد گوشتی با قیمت تنظیم بازار را از هفته آخر سال اعلام کرد و می‌افزاید: شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلفات با سامانه 124 تماس بگیرند تا بازرسین در کمترین زمان ممکن موضوع را بررسی کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز نیز با بیان اینکه امسال قرار است میوه طرح تنظیم بازار از تاریخ 27 اسفند آغاز می‌شود و تا 13 فرودین ماه ادامه دارد، می‌گوید: ثبات قیمت میوه شب عید یکی از اولویت‌های مهم متولیان ستاد طرح تنظیم بازار است.

جواد عدلو می‌افزاید: اعضای اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز نیز مانند دیگر مسئولان برای ثابت نگه داشتن محصولات مورد نیاز تلاش می‌کنند و اقدامات نظارتی خود را انجام می‌دهند تا شهروندان بتوانند میوه مورد نیاز خود را با یک نرخ ثابت در همه مناطق شهر شیراز تامین کنند.

وی با بیان اینکه قیمت میوه طرح تنظیم بازار در تمامی نقاط شیراز ثابت می‌ماند، بیان می‌کند: شهروندان وظیفه دارند چنانچه تخلف کم فروشی و گران فروشی از سوی میوه فروشان مشاهده کردند به اتحادیه میوه فروشان اعلام کنند یا از طریق سامانه‌های 124 و یا 3234000 تماس برقرار کنند.

عدلو ادامه می‌دهد: تمامی میوه‌های طرح تنظیم بازار توسط اتحادیه تعاونی باغداران و کشاورزان فارس و از محل تولیدات داخل تامین شده و در بسته‌بندی‌های سبدی با وزن مشخص در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار شیراز می‌گوید: این میوه‌ها که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند از طریق مراکز توزیع که بنرهای متحدالشکل طرح تنظیم بازار همراه با درج قیمت و کد واحد فروش در آنها نصب شده است، در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

عدلو یکی از راه‌های کسب اطلاع قیمت به روز میوه را سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام می‌کند و می‌افزاید: شهروندان باید برای مقابله با گران فروشی و متخلفان با اتحایه همکاری کنند و در صورت هرگونه تخلف مسئولان را مطلع سازند تا با آنها برخورد شود.

عدلو بیشترین شکایات از سوی شهروندان را برخورد نامناسب میوه فروشان دروازه کازرون عنوان می‌کند و می‌گوید: برخورد نامناسب برخی فروشندگان در منطقه دروازه کازرون با شهروندان تاسف بار است و مشتریان نباید از فروشندگانی که برخورد بدی دارند و میوه بی‌کیفیت را به قیمت حراجی می‌فروشند، خرید کنند.

وی اضافه می‌کند: فروش میوه زیر قیمت بازار، هدایت کردن نور چراغ بر روی میوه‌ها و فروش آنها در نایلکس‌های کدر از نشانه‌های کم فروشی و غیر مرغوب بودن کالاست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امراله مهماندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
اول که معلوم نیست ماموران شهرداری چه به فروشنده آجیل گفته اند که فروشنده آجیل سینی آجیل خود را داخل پیاده رو خالی کرده است. دوم اگر فروشنده آحیل به ماموران پاک دست شهرداری رشوه داده بود چنین مشکلی پیش نمی آمد سوم همان صدایی که فروشنده آجیل را تهدید کرده است خیلی مهم تر از تصاویر دوربین خیابان است که متاسفانه ضبط نشده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار