رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با اشاره به گسترش واحدهای عرضه کننده لبنیات سنتی و ماست بندی‌ها در سطح شهر کرمانشاه، گفت: این واحدها هم سلامت مردم را تهدید می‌کنند و هم به معضلی برای صنایع لبنی تبدیل شده اند.
کد خبر: ۷۲۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸ 04 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سیدمهدی افخمی ، با اشاره به افزایش واحدهای صنفی عرضه کننده لبنیات سنتی در کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه اکنون در هر کوچه و پس کوچه و خیابانی شاهد فعالیت واحدهای صنفی لبنیات سنتی و ماست‌بندی‌ هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنفی عرضه کننده لبنیات سنتی که قبلا فقط یک شعبه داشتند اکنون شعب خود را در چند نقطه سطح شهر گسترش داده اند.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با بیان اینکه افزایش واحدهای صنفی عرضه کننده لبنیات سنتی دلایل متعددی دارد، عنوان کرد: یک دلیل به فرهنگ مردم منطقه غرب برمی‌گردد که استفاده از لبنیات سنتی را ترجیح می‌دهند.

افخمی افزود: دلیل دیگر نرخ بالای بیکاری این منطقه است که باعث می‌شود افراد به مشاغل آزاد از جمله عرضه لبنیات سنتی روی بیاورند.

وی با بیان اینکه تبلیغات منفی که مدتی در زمینه لبنیات صنعتی صورت گرفت نیز در این امر بی تاثیر نیست، تاکید کرد: این در صورتی است که لبنیات صنعتی هیچ مشکلی از نظر سلامت ندارند.

افخمی درباره پیامدهای گسترش واحدهای صنفی عرضه لبنیات سنتی در بازار نیز اظهار کرد: یکی از مهمترین این پیامدها آسیب رسیدن به واحدهای صنعتی است که هزینه زیادی در بخش‌های مختلف از جمله تجهیزات، بسته‌بندی و ... انجام می دهند، اما واحدهای لبنیات سنتی بدون انجام این هزینه‌ها محصولات خود را عرضه می‌کنند.

رئیس انجمن صنایع لبنی کرمانشاه از تهدید لبنیات سنتی برای سلامت افراد هم یاد کرد و گفت: لبنیات سنتی در برخی موارد می‌تواند زمینه‌ساز بروز تب مالت در افراد شود که درمان آن بسیار دشوار و پرهزینه است.

وی با بیان اینکه کارخانجات صنایع لبنی به صورت مستمر از طریق مراجع نظارتی و بخش‌های مختلف از بعد بهداشتی و... بازرسی و نظارت می‌شوند، ادامه داد: برخی از واحدهای ماست‌بندی و لبنیات سنتی که مجوز ندارند امکان هیچگونه نظارتی بر فعالیت آنها وجود ندارد.

افخمی گفت: ساماندهی واحدهای صنفی عرضه لبنیات سنتی نیازمند همکاری دستگاه‌‎های مختلف است که باید در این زمینه پای کار بیایند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار