معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خبر داد:
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به آماده‌سازی اهواز جهت میزبانی مهمانان نوروزی، گفت: ساخت المان‌هایی با استفاده از مصالح بومی و مواد قابل بازیافت در حال انجام است.
کد خبر: ۷۲۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷ 03 March 2019

علیرضا عالی‌پور با اشاره به برنامه‌های شهرداری جهت آماده‌سازی شهر و میزبانی مهمانان نوروزی، اظهار کرد: برنامه ساعت زمین (یک ساعت خاموشی) در 10 فروردین ماه سال 98، برگزار می‌شود. این برنامه در راستای صرفه‌جویی انرژی است تا مردم چراغ‌های منازل خود را برای یک ساعت خاموش کنند. شهرداری نیز المان‌های مهم و پل سفید و طبیعت را خاموش می‌کند.

وی افزود: برنامه‌هایی جهت مهیاسازی محیط شهری در ایام نوروز در راستای شعار سال برنامه ساعت زمین (استفاده مجدد از مواد جهت صرفه‌جویی انرژی) در دست است. به مناطق شهرداری اهواز اعلام کرده‌ایم با استفاده از خلاقیت،‌ از مصالح بومی و قابل بازیافت المان‌ها و مجسمه‌هایی جهت تزیین محیط شهری بسازند که کارگاه‌ها فعال شده‌اند و این مجسمه‌ها در سطح شهر نصب خواهند شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با ابیان اینکه شش کمیته اجرایی شهرداری در حال انجام اقدامات مورد نیاز هستند، گفت: اولویت شهرداری برای نوروز توسعه فضای گل‌کاری و ایجاد المان‌های گل و گیاه است. امسال از مجموع مناطق شهرداری بالغ بر 25 هکتار از فضای سبز را به گل‌کاری اختصاص داده‌اند و تا قبل از پایان سال این اقدامات به پایان می‌رسد. همچنین آماده‌سازی محیط پارک‌ها، ایجاد 27 باغچه صخره‌ای و 100 المان حجمی گل‌کاری در سطح شهر انجام می‌شود. نمایشگاه گل و گیاه نیز در خیابان 13 شرقی کیانپارس برپا شده است.

عالی‌پور تصریح کرد: بالغ بر 50 تا 60 المان ویژه نوروز نیز در اهواز نصب می‌شود. همچنین آب‌نمای پارک 42 هکتاری جاده ساحلی منطقه 7 فعال می‌شود. نقاشی دیواری نیز در سطح شهر انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی نیز در بوستان‌ها و محل اسکان مهمانان نوروزی برگزار خواهد شد. برپایی چادرهای عشایری و اجرای تئاترهای آموزشی شهروندی در سطح پارک‌ها انجام از دیگر برنامه‌های شهرداری است.

عالی‌پور ادامه داد: همچنین در ایام نوروز تور اهوازگردی را خواهیم داشت. تور اهوازگردی در کنار سواحل مستقر می‌شود و نمای اهواز قدیم و تاریخ اهواز را به مسافران معرفی می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: آماده‌سازی سایت‌های قایق‌رانی در شرق و غرب رودخانه کارون نیز در حال انجام است. پایگاه امداد و نجات نیز در ایام نوروز در رودخانه گشت‌زنی می‌کند.

عالی‌پور تصریح کرد: همچنین کمیته روابط عمومی شهرداری 10 کیوسک جهت راهنمایی مهمان نوروزی تحت عنوان "از من بپرس" فعال خواهد کرد. ارائه اقلام تبلیغاتی جهت معرفی اهواز و تبریک سال نو در قالب بیلبوردها از دیگر برنامه‌های شهرداری در ایام نوروز است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار