رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از مهندسان و فارغ التحصیلان بیکار بخش کشاورزی خواست فقط به فکر پشت میز نشینی نباشند.
کد خبر: ۷۱۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ 25 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، خسرو شهبازی در همایش تجلیل از مهندسان کشاورزی که به مناسبت روز مهندس برگزار شد، با بیان اینکه مهندسان کشاورزی از بازوان توانای بخش کشاورزی هستند، اضافه کرد: اگر امروز شاهد فزایش عملکرد تولید در واحد سطح و یا کم شدن آثار و زیان آفات و امراض در بخش کشاورزی هستیم، به خاطر عملکرد مهندسان بخش کشاورزی بوده است.

شهبازی در ادامه با بیان اینکه برای جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان بیکار بخش کشاورزی در سیستم اداری کم نگذاشته ایم، افزود: از ابتدای ورودم به استان کرمانشاه تاکنون ۷۹۰ نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی را در حوزه‌های مختلف بکار گیری شده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان بکارگیری تمامی مهندسان کشاورزی در بخش دولتی فراهم نیست، افزود: در استان حدود ۱۰ هزار مهندس کشاورزی داریم که شاید تنها بتوان 1500 نفر آنها را جذب کرد و مابقی ناگزیر به حضور در بخش خصوصی هستند.

شهبازی با بیان اینکه مهندسان کشاورزی نباید فقط به فکر پشت میز نشینی باشند، افزود: فارغ التحصیلان کشاورزی باید این تفکر را کنار گذاشته و به فکر کار در بخش خصوصی باشند، چراکه استان ظرفیت‌های زیادی در حوزه کشاورزی دارد و از نظر شرایط اقلیمی و برخورداری از منابع آب، خاک و... جزو استان های خوب کشور است.

وی با تأکید بر اهمیت حراست از منابع آب و خاک، بر نقش آفرینی فارغ التحصیلان بخش کشاورزی برای حراست از این منابع تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود با بهره‌گیری از توان فارغ التحصیلان و متخصصان شاهد تحول در بخش کشاورزی استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان پرداخت شده، افزود: بخشی از این تسهیلات به مهندسان فارغ التحصیل بخش کشاورزی پرداخت شده که امیدواریم با شعار نفوذ علم و دانش در بین کشاورزان و تولیدکنندگان شاهد حضور پررنگ و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در عرصه های تولید باشیم.

وی در ادامه اشاره ای هم به اجرای فاز دوم سامانه گرمسیری در استان کرمانشاه داشت و افزود: در قالب این پروژه زمین در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که فارغ التحصیلان بیکار باید از این شرایط نهایت استفاده را ببرند.

شهبازی همچنین از اختصاص حدود ۶۰ هکتار زمین از سوی وزارت نیرو برای توسعه کارهای شیلاتی در استان خبر داد و افزود: این استان ظرفیت‌ خوبی در حوزه پرورش آبزیان دارد و امیدواریم با حضور پررنگ تر مهندسان کشاورزی شاهد توسعه پرورش آبزیان در استان باشیم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار