رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با اشاره به فعالیت حدود ۱۰۰ پارکینگ غیرمجاز در کرمانشاه که ضوابط قانونی را رعایت نمی‌کنند، گفت: بنا داریم این پارکینگ‌ها را با همکاری دادستانی تا پایان سال ساماندهی کنیم.
کد خبر: ۷۱۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹ 25 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدهادی ارباب  با بیان اینکه پارکینگ‌های غیرمجاز به معضلی برای شهر کرمانشاه تبدیل شده است، ادامه داد: این پارکینگ‌ها گاهی اضافه دریافت وجه انجام می‌دهند، بستر آسیب های اجتماعی هستند و حتی چهره شهر را برای ورود مسافران خصوصا در آستانه ایام نوروز نامناسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه با احتساب پارکینگ‌هایی که زیر مجموعه دستگاه‌های مختلف هستند و بدون محاسبه توقفگاه‌ها حدود ۱۲۷ پارکینگ داریم، یادآور شد: از این تعداد فقط ۲۰ تا ۲۵ پارکینگ پروانه دارند و ضوابط قانونی را رعایت می‌کنند.

ارباب خاطرنشان کرد: وقتی به پارکینگ‌های غیر مجاز مراجعه می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم ضوابط را رعایت کنند، اعلام می‌کنند زیرمجموعه فلان دستگاه هستند و حاضر به پیروی از مقررات اتحادیه نمی‌شوند.

وی با اشاره به ضوابط و قوانینی که پارکینگ‌ها موظف به رعایت آن هستند، اظهار کرد: پارکینگ‌ها باید دیوار و یا حصارکشی داشته باشند و کف آنها شرایط مناسبی مانند آسفالت، شن ریزی و یا بتن داشته باشد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با بیان اینکه پارکینگ‌ها باید نرخ‌نامه مصوب را به صورت بنر یک و نیم در دو متری در ورودی پارکینگ نصب کنند، تاکید کرد: نرخ ورودی برای هر پارکینگ حدود دو هزار تومان تا سقف سه ساعت و بعد از آن افزایش مبلغ برای هر ساعت البته برای پارکینگ‌های غیرطبقاتی است.

ارباب یادآور شد: متصدی پارکینگ‌ هم باید یک فرد واحد و دارای لباس مشخص باشد و قبضی که به مردم ارائه می دهد را در پایان کار باطل کند. به علاوه قبض باید دارای آرم اتحادیه باشد و در انتهای قبض نرخ مصوب پارکینگ درج شده باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از پارکینگ های غیرمجاز این ضوابط را رعایت نمی کند، عنوان کرد: این پارکینگ ها به بستری برای تخلف های اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده اند.

وی از ورود جدی دادستانی به موضوع پارکینگ‌های غیرمجاز کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: دادستانی کرمانشاه برای ساماندهی این پارکینگ‌ها به صورت جدی پای کار است و امیدواریم تا قبل از پایان سال اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار