استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در استان وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی استان است، گفت: حکمرانی خوب در تعامل با مردم و بخش خصوصی تجلی پیدا می‌کند.
کد خبر: ۷۱۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 20 February 2019

محمدعلی طالبی در جلسه شورای اداری که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان در بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: یکی از ملاک‌های ارزیابی ما در مورد عملکرد مدیران استانی، در راستای ارتباط آن‌ها با مدیران ارشد کشوری است.

وی افزود: درخواست بنده از مدیران استان این است که هرکجا احساس شد که سازمان بازرسی مانع بر سر راه خدمت و فعالیت در استان باشد، به خود سازمان منعکس شود و در صورت حل نشدن مشکل این موضوع به خود بنده منعکس شود؛ چراکه ما به دنبال جریان بیشتر خدمت، کار و تلاش در استان هستیم و هیچ مانع نظارتی نبایستی سر راه خدمت و فعالیت در استان وجود داشته باشد.

استاندار یزد با اشاره به‌ضرورت شفاف‌سازی و پاسخگو بودن مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی استان، اظهار داشت: همه مدیران بایستی تمام تلاش خود را در راستای جلب مشارکت مردم و ارتقای کارآمدی نظام به کار گیرند؛ چنانچه حکمرانی خوب در تعامل با مردم و بخش خصوصی تجلی پیدا می‌کند.

طالبی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط کنونی حاکم بر کشور، امیدآفرینی و ارتقای سطح اعتماد در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر شاخص‌های حکمرانی خوب در استان به‌خوبی دنبال شود، اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی و نظام ارتقا پیدا می‌کند و انتظار ما از دستگاه‌ها این است که در این مسیرها گام بردارند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش تأثیرگذاری رسانه‌ها در تأثیرگذاری شاخص‌های حکمرانی خوب، تأکید کرد: مطالبه‌گری رسانه‌ها از ما در این راستا، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مدیران بایستی در این راستا جوابگوی رسانه‌ها، مردم و جامعه باشند و در بسیاری از فعالیت‌های که الزام قانونی دارد، بایستی شفاف باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی، بحث اشتغال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اذعان کرد: درواقع این مهم جزء اولویت اصلی و مهم ما قرار گرفته است؛ چراکه نرخ بیکاری زیبنده استان نیست و در این راستا تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که در این راستا برخی از رویکردها مورد اصلاح قرار می‌گیرد.

استاندار یزد ادامه داد: همه بایستی دست‌به‌دست هم دهند تا حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در استان تقویت شود و همچنین در حوزه تجارت استان کمتر اقدام شده و با توجه به اینکه ظرفیت‌های استان در این راستا بسیار بالاست، لذا بایستی در حوزه تجارت نیز اشتغال خوبی ایجاد شود.

طالبی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در استان وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی استان است، تأکید کرد: درواقع همه بایستی وارد میدان شوند و باری از مشکلات اشتغال را به دوش کشند، همچنین بحث معیشت مردم در شرایط فعلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این شرایط قابل‌درک و گلایه‌های آن‌ها به‌جاست که در این راستا بایستی تمام تلاش‌ها در راستای این کاستی‌ها و گلایه‌ها صورت گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: ضعف مدیریت در تأمین نیازهای اساسی مردم و همچنین ضعف در برخورد با افرادی که حقوق مردم را ضایع می‌کنند، قابل‌تحمل نیست و ما بایستی در استان یزد همه ظرفیت‌ها را در این راستا به کار گیریم؛ چنانچه بایستی ظرفیت‌های خالی تولید در حوزه تأمین نیازهای اساسی مردم با برنامه پیش برود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: در حوزه عمرانی تقویت جایگاه شوراها به‌عنوان نمایندگان مردم بسیار مهم است؛ در ضمن اینکه این تقویت بایستی در راستای خدمات‌رسانی به مردم باشد که امیدواریم ما بتوانیم با این ظرفیت شوراها مشارکت مردم را نیز داشته باشیم.

استاندار یزد با تأکید بر اینکه در حال حاضر برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام تحت عنوان نماد کم‌تحرکی ما شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: درواقع انتظار این است که تکلیف این پروژه‌ها تعیین شود و به بخش خصوصی تحویل داده شود و یا اگر نیاز به تغییر کاربری دارد، این مهم نیز صورت گیرد.

طالبی در پایان با بیان اینکه در حوزه میراث فرهنگی استان یزد از ظرفیت ثبت جهانی یزد به‌خوبی استفاده نشده است، اذعان کرد: دیروز ثبت جهانی زیلو در شهرستان میبد رقم خورد که نمونه این برنامه‌ها در تمامی شهرستان‌ها می‌توانیم داشته باشیم؛ چراکه این اتفاقات رونق اقتصادی و اعتلای فرهنگ را در پی دارد و هنر مردم به جهان معرفی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار