نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیلو یکی از هنرهای بسیار قدیمی میبد است گفت: زمینه معرفی هر چه بیشتر زیلوی میبد در جهان فراهم شود.
کد خبر: ۷۱۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 20 February 2019

کمال دهقانی فیروزآبادی شامگاه دوشنبه در جشن ثبت جهانی زیلو میبد اظهار داشت: زیلو هنری بسیار ارزشمند است که از پیشینیان ما سینه به سینه چرخیده و الان در اختیار هنرمندان ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه زیلوبافی صنعتی نیست که در سال‌های اخیر به وجود آمده باشد گفت: در موزه شهرستان تفت، زیلویی با قدمت بیش از 600 سال قرار دارد و نشان دهنده تاریخ این هنر ارزشمند است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه مردم میبد زیلوبافی کرده‌اند گفت: خود من در دوران کودکی و در سن 5 سالگی پنجه‌زنی را در زیلوبافی یاد گرفتم.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: این هنر از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لازم است که در راستای معرفی بیش از پیش آن به جهانیان تلاش لازم صورت گیرد.

علیرضا نقوی شهردار میبد هم در این مراسم با اشاره به اینکه شهرهای جهانی از دو منظر حائز اهمیت هستند اظهار داشت: نخستین موضوع این که به دنیا نشان دادند که قابلیت جهانی شدن دارند و دوم اینکه ارزش‌های این شهرها نگاه جهانیان را به خود جلب کرده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه ابتدا باید تلاش کنیم که نگاه تعاملی را هیچ زمانی با دنیا از دست ندهیم و دوم هم اینکه بر اساس سلایق جهانی هنرمان را عرضه کنیم که تضمینی برای فروش تولیدات آن شهر باشد.

شهردار میبد افزود: برای این موضوع باید همه دست به دست هم بدهیم که برای حفظ ارزش‌هایی که به ثبت جهانی رسیده تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم و زمینه‌ای فراهم کنیم که از این ارزش بیش از پیش استفاده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار